کد خبر: ۸۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 05 June 2020

محیط زیست گیلان نیازمند توجه ویژه/ فرهنگ سازی ضروری است

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه ویژه مسئولان نسبت به محیط زیست گیلان، گفت: فرهنگ سازی ضروری است.

 آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه رشت که بدون مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با تأکید بر لزوم رعایت حیا و عفت از سوی همگان، اظهار کرد: خداوند در این رابطه می‌فرماید مؤمن کسی است در زمینه شرم و حیا مراقبت کند.

وی با اشاره به ۱۶ خرداد روز جهانی محیط زیست، افزود: وضعیت محیط زیست در ایران به ویژه استان گیلان نامناسب است و در طول ۴۰ سال گذشته متأسفانه هیچ اقدام مؤثری در حوزه مدیریت پسماند انجام نشده است.

امام جمعه رشت به جایگاه دپوی زباله در منطقه سراوان اشاره و با بیان اینکه این منطقه وضعیت مناسب ندارد، گفت: در این سال‌ها شاهد هستیم که رودخانه زرجوب و گوهرود و تالاب انزلی بلای جان محیط زیست استان گیلان است و بارها در این زمینه به متولیان امر هشدار داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و متولیان امر باید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهرود رشت اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: شاهد ورود شیرابه پسماند سراوان به رودخانه‌های رشت هستیم که سبب آلوده شدن رودخانه‌های رشت تا تالاب انزلی شده و مسئولان باید اقدامات ویژه ای برای حل این مشکل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شهرداری و حتی دستگاه‌های قضا نسبت به سلامت مردم مسئول هستند، بیان کرد: باید با استفاده از راهکارهای کاربردی برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی به موضوع آموزش و فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست اشاره و تأکید کرد: باید با فرهنگ سازی حساسیت‌های لازم را در راستای حفظ محیط زیست در سطح جامعه ایجاد شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا نسبت به رفتار پلیس این کشور نسبت به سیاهپوستان، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امروز شاهد افول آمریکا در همه ابعاد هستیم.

وی در ادامه به ظلم و ستم آمریکا در بسیاری از کشورها اشاره کرد و گفت: آمریکا به هر کشوری که وارد شد جز رعب و وحشت و بدبختی برای مردم آن کشوری هیچ ارمغانی به دنبال نداشت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به اعتراف بسیاری از اندیشمندان کشورهای غربی و آمریکا ابر قدرت معنوی و الهی است، اظهار کرد: ایران نخستین کشوری است که حکومت الهی در آن بر مبنای اسلام پایه گذاری شده و با تکیه بر همین قدرت امروز در منطقه و جهان دارای قدرت بسیاری است.

وی خواستار نظارت و بازرسی ویژه بر بازار از سوی متولیان امر شد و گفت: گلایه‌های بسیاری در زمینه گرانی اقلام اساسی از سوی مردم وجود دارد لذا نیازمند نظارت ویژه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار