کد خبر: ۸۵۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 05 June 2020

 

 

شهردار جویبار رهبری امام راحل را موجب اتحاد و همدلی نیروهای مردمی و دفاع از سرزمین و کیان انقلاب اسلامی بیان کرد.

شهیدان جویبار
 

بمناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد شهردار جویبار با همراهی اعضای شورای شهر دیداری با خانواده شهیدان فقیهی   داشنتند .

شهردار جویبار در این دیدار با اعلام اینکه امام خمینی(ره) محوری ترین عامل در طول هشت سال دفاع مقدس  بوده است، گفت: رهبری امام راحل موجب اتحاد و همدلی نیروهای مردمی و دفاع از سرزمین و کیان انقلاب اسلامی ایران شده است.

همت محمد نژاد افزود:امام شخصیتی محبوب و دوست داشتنی بودکه با نفوذ معنوی خوددر بین مردم ایران و جوانان   به آن ها شو ر و شوق و اعتماد به نفس می بخشید و این مساله منجربه حضور مداوم و پرصلابت مردم و رزمندگان در جبهه های جنگ شد.

در این نشست برادرشهیدان فقیهی در گفتگویی با اعلام اینکه خلبان شهید علی فقیهی در سال ۵۹ به شهادت رسید، گفت: شهید علی فقیهی مورد اعتماد شخصیت های دوره انقلاب بوده است و جابجایی امام راحل و دیگر شخصیت های انقلابی توسط این شهید بزرگوار انجام می شد.

عباس فقیهی در خصوص نحوه شهادت این شهید گفت: ایشان بعد از انتقال آیت الله لاهوتی به گیلان در زمان برگشت هلی کوپتر شهید فقیهی توسط نفوذی ها دستکاری و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید دوم خانواده فقیهی در سال ۶۰ و با ۱۷ سال سن به شهادت رسید ، گفت:شهید محمد فقیه براثر ترکش خمپاره در منطقه کردستان به شهادت رسید.

این جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پسر دوم خانواده شهید حسن فقیهی با ۳۰ سال سن در منطقه دهلران و در عملیات والفجر ۶ به شهادت رسید.

عباس فقیهی بیان کرد: پیکر این شهید بعد از ۱۰سال در سال ۷۲ به زادگاه خود برگشت و به خاک سپرده شد.

محمد فقیه رئیس شورای شهر جویبار برلزوم تجلیل از شهدا وایثارگران در راستای حفظ و اشاعه این فرهنگ غنی تاکید کردوگفت: خانواده فقیهی سه فرزند خود را تقدیم این آب و خاک کردند و تجلیل و تکریم خانواده شهدا،  پاسداری از انقلاب اسلامی ایران است.

امام خمینی و شهیدان جویبارسید حسین میری دیگر عضو شورای شهر جویبار با قدردانی از خانواده شهیدان فقیهی گفت: وظیفه همه ما حراست و حفاظت از ارزش هایی است که شهدا برای آن جان داده اند.

وی بااشاره به اینکه متاسفانه اکثر شهدای شهرستان گمنام واقع شده اند، افزود: انتظار می رود بنیاد شهید درمعرفی این الگوهای ایثار و مقاومت بیشتر تلاش کند .

میری خاطر نشان کرد: بنده برای اولین بار متوجه شدم خلبان  شهید علی فقیهی در جابجایی امام راحل و شخصیت های مهم سیاسی فعالیت داشتند اما متاسفانه آنطور که بایدوشاید این رشادتها و جانفشانی ها به مردم معرفی نشده است.

اسماعیل فولادی عضو شورای شهر جویبار با بیان اینکه برای عرض احترام وقدرشناسی از خانواده شهیدان فقیهی به حضور این خانواده رسیدیم، گفت: معتقدیم که ما و همه مسئولین وام دار خون شهدا هستیم.

شایان ذکر است با پیشنهاد اسماعیل فولادی میدانی به نام این سه شهید بزرگوار و با موافقت دیگر اعضای شورا و شهرداری در شهر جویبار نامگذاری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار