کد خبر: ۸۵۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 05 June 2020
تابناک/امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه باطن امریکا را ضد حقوق بشر عنوان کرد و گفت: بحث جنگ تجاری با چین، شکست‌های پی‌درپی در عراق و سوریه، رفتارهای نژادپرستارانه و ناتوانی در مهار ویروس کرونا نشان داد آمریکا در حل بسیاری از مسائل ناتوان است.
نمایان شدن چهره ضد حقوق بشری آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی این هفته این شهرستان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید روحیه انقلابی خود را در مشکلات کشور حفظ کنند، اظهار کرد: مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار حل مشکلات در سطح داخلی و در سطح خارجی اقدامات اساسی و محسوس را دارند و در سخنرانی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی هم به این نکته تأکید شد.

وی باطن امریکا را ضد حقوق بشری عنوان کرد و گفت: اتفاقات آمریکا نشان‌دهنده اقدامات آنان در منطقه و رفتارهای ضد حقوق بشری این کشور مستکبر در دنیا است لذا این اتفاقات نشان می‌دهد آمریکا رو به افول است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با ابراز تأسف از رفتارهای نژاد پرستارانه در آمریکا تصریح کرد: بحث جنگ تجاری با چین، شکست‌های پی‌درپی در عراق و سوریه، رفتارهای نژادپرستارانه و ناتوانی در مهار ویروس کرونا نشان داد آمریکا در حل بسیاری از مسائل ناتوان بوده و دیگر آن قدرت گذشته در منطقه را ندارد.

طیبی با قدردانی از حرکت نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران به سمت ونزوئلا افزود: آمریکا با صحبت‌های نسنجیده خود بارها نفت‌کش‌های ایران را تهدید به سرنگونی کرد ولی این حرکت جمهوری اسلامی و برافراشته شدن پرچم ایران توسط جوانان ونزوئلایی در پایتخت این کشور بار دیگر به مسؤولان نشان داد هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

وی با ارائه پیشنهاد به تشکیل گروه‌های جهادی به‌منظور رسیدگی به مشکلات محیط‌زیست گیلان گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات در کشور ایران و گیلان مسئله محیط‌زیست است و مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات مختلف خود توجه به محیط‌زیست را لازمه پیشرفت و اداره کشور دانستند لذا باید گروه‌های جهادی برای حل این مشکلات تشکیل شود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه قتل سیاه‌پوستان در امریکا ناشی از ضعف دین و فرهنگ در این کشور است، بیان کرد: جامعه‌ای که در آن به مهدویت توجه شود اصول اخلاقی و دینی سرلوحه کار قرار می‌گیرد و این امر از بروز بسیاری از رفتارهای نژاد پرستارانه جلوگیری می‌کند زیرا مهدویت ضد نژادپرستی است.

طیبی به تلاش برای آزادی زندانیان در روز شهادت سردار مهدی خوش‌سیرت اشاره کرد: باید در مراسم شهدا به مسائل فرهنگی توجه شده و آثار و برکاتش برای مردم نمایان شود به همین دلیل و با پیشنهاد سپاه قدس گیلان و با کمک خیرین در سالروز شهادت سردار عارف مهدی خوش‌سیرت چند زندانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه پس از آزادی در مراسم این شهید شرکت می‌کنند.

وی تقوا را ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: تقوا باعث محبوبیت انسان در بین مردم، جامعه و پروردگار شده و فرد با تقوا در تمامی امور پروردگار را در نظر می‌گیرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه در دهکده جهانی معرفی‌شده توسط استکبار به مهدویت اصلاً توجه نشده است، بیان کرد: در دهکده جهانی که بشریت و سردمداران استکبار برای دنیا معرفی کرده در آن انسانی‌هایی را تربیت کردند که از بعد انسانی فاصله گرفته و ظلم ستم فرهنگ غالب جامعه بشری انتخاب شده توسط استکبار است.

طیبی تفکر مهدویت را توجه به ارزش‌های اسلامی و‌ مبارزه با ظلم و ستم عنوان برشمرد و تصریح کرد: هدف پروردگار برگرداندن انسان به مهر، محبت، ارزش‌های الهی است و در دنیای امروز که ظلم و ستم فراگیر و توجه به مهدویت در جامعه بشری کمرنگ شده بود بعضی از بلاها انسان و بشریت را از غرور خارج کرده و به انسان داد که نباید خالق خود را بالاتر از مخلوق بداند.

وی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا ضعف بودن انسان در برابر پروردگار را نشان داده است، افزود: صبر پروردگار حدی دارد زیرا جامعه بشری در طی این قرن انواع ظلم، ستم، جنایت و غارت انجام داده و بسیار به خود مغرور شده بود ولی ویروس کرونا ضعف انسان در برابر قدرت پروردگار را نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار