سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان اردبیل گفت: وضعیت مناطق مختلف این استان از نظر بیماری کرونا سفید و زرد بوده اما رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای تداوم این وضعیت از سوی شهروندان ضروری است.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 04 June 2020

دکتر شهرام حبیب‌زاده در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه هیچ‌یک از ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز نیستند، افزود: هم‌اکنون  وضعیت شهرستان‌های اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و پارس‌آباد از نظر بیماری کرونا زرد بوده و دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند سیر نزولی مبتلایان به این بیماری در استان که از سه هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد، اظهارکرد: تعداد بیماران بستری و نیز جان‌باختگان کرونا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین به تدوین سند جامع سلامت استان اشاره کرد و گفت: اولویت‌ها و مولفه‌های هفتگانه سند جامع سلامت استان در جهت اصلاح ساختارهای حوزه سلامت عمومی جامعه طراحی و تعریف شده است.

وی گفت: این طرح در چارچوب اصلی و اولویت‌بندی شاخص‌های عملیاتی در محورهای بیماری‌های غیرواگیر، موضوع ترافیک وتصادفات ، بحث خودکشی و مشکلات روانی، مصرف دخانیات، پسماندها و ضرورت بازیافت آنها، مباحث مرتبط با سرطان بویژه سرطان‌های گوارشی، موضوع برنامه‌ریزی در حوزه بیماری‌های عفونی و حاد تنفسی تدوین شده است.

دکتر حبیب‌زاده  افزود: اجرای بهینه این طرح برنامه‌ریزی‌ دقیق و سنجیده‌ای را می‌طلبد تا با همکاری بین بخشی به نقطه مطلوب در ارتقای شاخص‌های سلامت استان برسیم.

هم‌اکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۹۴۲ جان باخته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار