سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: برخی افراد کوتوله در فدراسیون فوتبال دنبال ایجاد رانت و گرفتن پناهندگی هستند.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 03 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن ۸۰ ایراد برای اساسنامه جدید این فدراسیون بیان کرد: من از فدراسیون فوتبال جدا شده ام و اطلاع دقیقی از مکاتبات و اتفاق‌هایی که درباره اساسنامه انجام شده است ندارم. وقتی من در فدراسیون بودم، نمایندگان فیفا در فدراسیون حضور یافته و طبق اساسنامه استاندارد فیفا که برای همه کشور‌ها ارسال می‌شود، توصیه‌هایی در اختیار ما هم قرار دادند.

او افزود: قرار بود اساسنامه را طبق همان موارد اصلاح کنیم، اما با توجه به استعفای تاج از ریاست فدراسیون به دلیل شرایط جسمانی نامساعدش، می‌خواستیم انتخابات را در تاریخ ۲۵ اسفند با همین اساسنامه فعلی برگزار کنیم، اما در نهایت ایراد‌های فیفا به اساسنامه ما را مجبور کرد چنین کاری نکنیم. پس از مدتی من از فدراسیون جدا شدم و اطلاع دقیقی درباره ایراد‌های مطرح شده نسبت به فیفا ندارم.

شکوری: آدم کوتوله‌ها در فدراسیون دنبال رانت و پناهندگی هستند/ در کنار نبی از منافع فوتبال ملی دفاع می‌کنم

فیفا می‌خواهد اساسنامه‌ای ایجاد کند که شاهد تغییرات عجیب در فدراسیون نباشیم

شکوری تصریح کرد: فیفا می‌خواهد فدراسیون فوتبال ایران هم مانند تمام فدراسیون‌های دیگر دنیا از یک اساسنامه تیپ استفاده کند و در واقع می‌خواهد هیچ نهاد دیگری در این فدراسیون دخالت نکند تا شاهد تغییر و تحولات تعجب برانگیز در فدراسیون نباشیم.

برخی افراد سرِ خود جواب چهار ایمیل فیفا را دادند

شکوری درباره اینکه چرا اساسنامه مورد تایید فیفا برای تایید اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به این مجمع نرفت، توضیح داد: من درباره تاریخ دقیق حضور نمایندگان فیفا و AFC در ایران برای تدوین اساسنامه حضور ذهن ندارم. می‌توانم بگویم آن مطالبی که قرار بود در اساسنامه ما لحاظ شود، اعلام کردند و این موارد مورد قبول ما هم بود.

او افزود: در آن مقطع فیفا چهار ایمیل برای ما ارسال کرد، اما با توجه به برخی مشکلات فدراسیون، این ایمیل‌ها در اختیار مخاطبان اصلی اش قرار نمی‌گرفت و برخی نفرات سرِ خود جواب فیفا را می‌دادند. درحالیکه باید طبق روال این ایمیل‌ها در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار می‌گرفت.

من از چهار ایمیل فیفا بی خبر بودم

شکوری تصریح کرد: هر نامه‌ای که به فدراسیون می‌رسد یا برای دبیرکل است یا برای رئیس فدراسیون است که او هم آن نامه را به دبیرکل ارجاع می‌دهد تا امور مربوطه از طریق او انجام شود، اما پیش از این هم گفتم من از چهار ایمیل فیفا هیچگونه اطلاعی نداشتم و نامه‌ها به دست من نرسید. برخی افراد نامه‌های فیفا را جواب داده بودند که مسئولیتی در این زمینه نداشتند.

پاسخ برخی افراد به فیفا برخورد و همین موضوع انتخابات را لغو کرد

او افزود: شاید به مسئولان فیفا برخورد که برخی افراد در فدراسیون ما گفتند این اصلاحات را در آینده انجام می‌دهیم. متاسفانه همین اتفاق‌ها سبب لغو انتخابات فدراسیون شد. ما می‌دانستیم باید اساسنامه اصلاح شود، اما هیچ وقت چهار ایمیل فیفا، طبق اصول اتوماسیون اداری فدراسیون وارد سیستم حوزه دبیرکلی نشد. اگر نامه‌ای از طریق حوزه دبیرخانه یا بین الملل وارد سیستم بین الملل ما می‌شود، باید در اتوماسیون قرار بگیرد تا از سوی دبیرکل به واحد‌های مربوطه ارجاع داده شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

شکوری: آدم کوتوله‌ها در فدراسیون دنبال رانت و پناهندگی هستند/ در کنار نبی از منافع فوتبال ملی دفاع می‌کنم

نهاد‌های نظارتی سیستم اتوماسیون فدراسیون را بررسی کنند

شکوری افزود: در حال حاضر اتوماسیون فدراسیون موجود است و دوستانی که باید روی این مسائل نظارت کنند، می‌توانند بررسی کنند آیا ایمیل‌های فیفا درباره اصلاح اساسنامه و به روز رسانی آن وارد سیستم ما شده است یا خیر.

به عنوان عضو کمیته اعضای AFC به جلسه دعوت شدم نه دبیرکل

شکوری درباره اینکه آیا دلیل دعوتش به نشست دبیران کل منطقه آسیای میانه AFC، بی اطلاعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییر او بوده است یا همچنان مهدی محمد نبی را به عنوان دبیرکل فدراسیون به رسمیت نمی‌شناسد، توضیح داد: باید توضیح کوتاهی درباره این موضوع بدهم. من عضو کمیته اعضای AFC هستم و به همین دلیل به این جلسه دعوت شده ام نه دبیرکل. مهدی نبی، پیشکسوت و بزرگ ما است و او به عنوان دبیرکل فدراسیون در جلسه حضور دارد. من فکر می‌کنم در شرایط سخت فعلی فدراسیون، حضور من و نبی در جلسه کمک بیشتری به فوتبال مان می‌کند. هر ۲ نفر هم از منافع فوتبال ایران دفاع می‌کنیم.

برخی افراد از روی تسویه حساب شخصی با من مطالب کذب روی سایت فدراسیون منتشر کردند

او افزود: اطمینان دارم نبی با توجه به مشغله‌های فراوان خود از انتشار برخی اخبار که نمی‌دانم از آن به عنوان کذب یا حاشیه‌ای یاد کنم روی سایت فدراسیون بی اطلاع است. شاید هم انتشار این خبر‌ها جنبه تسویه حساب شخصی با من دارد. آن‌هایی که چنین کاری انجام داده اند، یک مطلب سطح پایین را بدون هیچگونه اطلاعی روی سایت فدراسیون گذاشته اند.

شکوری: آدم کوتوله‌ها در فدراسیون دنبال رانت و پناهندگی هستند/ در کنار نبی از منافع فوتبال ملی دفاع می‌کنم

آدم کوتوله‌های فدراسیون دنبال منافع شخصی شان هستند

شکوری ادامه داد: برخی نفرات که اکنون در فدراسیون حضور دارند، قبل از من و در زمان من هم بودند. به قول ما فوتبالی‌ها این‌ها آدم‌های کوتوله‌ای هستند. برخلاف اینکه فیفا و AFC برای بازیکنان فوتبال ارزش قائل هستند، اما این افراد کوتوله مداخله‌هایی در برخی امور انجام می‌دهند که سبب شده فوتبال ما چنین شرایطی داشته باشد. این نفرات بیشتر دنبال منافع شخصی خودشان هستند و نمی‌توان کاری با آن‌ها انجام داد.

برخی افراد در فدراسیون دنبال پناهندگی هستند

او ادامه داد: اکنون شرایط فوتبال ایران دشوار است و نباید درباره این نفرات صحبت کرد، اما آن‌ها همان افرادی هستند که با اقدام‌های شان برای اساسنامه فدراسیون مشکل ایجاد کردند. یکی از این منافع شخصی شان هم بحث مهاجرت خودشان و اقامت در خارج از کشور است. وقتی می‌بینند یک فوتبالی که بنا بر برخی دلایل وارد فدراسیون شده و مورد وثوق فیفا و AFC است، به جلسه‌ای دعوت می‌شود ناراحت می‌شوند. چه ایرادی دارد نبی به عنوان بزرگ و دبیر فدراسیون در این جلسه باشد و ابراهیم شکوری که دبیر سابق فدراسیون و بازیکن فوتبال بوده هم به این جلسه برود. من از این ناراحتی تعجب می‌کنم.

دبیرکل بودم، اما زورم به برخی رانت باز‌ها در فدراسیون نرسید

شکوری تصریح کرد: تعداد چنین افرادی در فدراسیون انگشت شمار است و خواهش می‌کنم نهاد‌های مربوطه به این موضوع ورود کنند که حتی زور من به عنوان دبیرکل به آن‌ها نرسید. زور قبلی‌های من هم به آن‌ها نرسیده و بعدی‌ها هم زورشان نخواهد رسید. این افراد در سال‌های آینده دنبال اهداف شخصی خودشان هستند و به واسطه رانت‌هایی که در فدراسیون فوتبال می‌توانند برای خود ایجاد کنند، دنبال بحث پناهندگی و مهاجرت می‌روند.

شکوری: آدم کوتوله‌ها در فدراسیون دنبال رانت و پناهندگی هستند/ در کنار نبی از منافع فوتبال ملی دفاع می‌کنم

همراه با نبی از منافع فوتبال ملی دفاع می‌کنیم

او در پایان اظهار داشت: من هیچ مشکلی با نبی ندارم، چراکه او بزرگ و دوست ما است. بی شک تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا فوتبال ایران به مشکل نخورد. به عنوان کسی که هوادار، بازیکن و مدیر فوتبال بوده ام می‌دانم ما با فوتبال زنده هستیم و این رشته نباید دچار مشکل شود. امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکل اساسنامه حل شود و ما هم در جلسه پنجشنبه و جمعه سعی داریم منافع فوتبال ایران را حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار