کد خبر: ۸۵۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ 02 June 2020

 

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: در دوران کرونا بسیاری از کارها با هزینه کمتر انجام شد؛ بنابراین باید قوانین دست و پاگیر برداشته شود.
 
عبدالحسین روح‌الامینی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی سران قوا گفت: مجوز‌های این شورا باید به حداقل برسد و صرفا باید برای کار‌های ضروری و حداقلی مجوز صادر کند.

به گزارش «تابناک»؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید منابع ۴.۸ میلیارد دلاری را بهینه مدیریت کرد، برای بازگشت این منابع دیر اقدام شد، اما نباید آن را رها کرد.

وی تأکید کرد: وقتی در دوران کرونا توانستیم دو روزه ثبت سفارش‌ها از فرودگاه امام را ترخیص کنیم، چرا صنایع دارویی ما باید شش ماه پشت در بروکراسی‌ها بماند؟ کرونا به ما نشان داد بعضی از کار‌ها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر قابل اجراست.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: تخصیص قطره‌چکانی ارز در ماه‌های پایانی سال گذشته بلای جان صنایع شد، به طوری که صنایع دارویی برای تهیه مواد اولیه خود باید شش ماه زودتر ثبت سفارش کنند.

روح‌الامینی با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: چرا کامیون‌ها باید ماه‌ها در مرز بمانند؟ برای ایران بازار همسایه‌ها حق مسلم است؛ بنابراین باید در صادرات پنجره واحد داشته باشیم. کرونا نشان داد بسیاری از قوانین دست و پاگیر است، پس باید آن‌ها را کنار گذاشت.

وی خطاب به دولت گفت: برگزاری جلسات خوب است، اما باید راه‌حل‌ها و تحلیل‌ها ارائه شود، صرف ارائه گزارش کاری از پیش نمی‌برد.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از چند برابری شدن بودجه نهاد‌های سه قوه، اظهار داشت: دیوان محاسبات بودجه نهاد‌های سه قوه را منتشر کند، بودجه قوای سه‌گانه در چند دوره اخیر روند صعودی داشت، این روند با شیب تندتری از سایر بودجه دستگاه‌ها بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تأکید کرد: دولت به وظایف خود که بسیار است، بپردازد و اجازه بدهد مدیریت مجلس به دست خود نمایندگان صورت گیرد، معاونین پارلمانی دستگاه‌های مختلف دخالتی در عضویت نمایندگان در کمیسیون و تعیین روسای آن‌ها نداشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار