فرماندار کرمانشاه گفت: باید یک تیم اقتصادی ویژه برای رونق اقتصادی بخش فیروآباد پای کار بیاید.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 02 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه، با اشاره تشکیل قرارگاه توسعه و پیشرفت اقتصادی برای توسعه بخش محروم فیروزآباد شهرستان کرمانشاه به دستور استاندار کرمانشاه، گفت: تقاضا دارم نهادهای حمایتی از بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا دیگر نهادهای مرتبط طرح‌هایی را برای اشتغال و رونق اقتصادی این بخش برای ارائه در جلسه بعدی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه تهیه کرده و اگر طرحی در این ارتباط نداشتند، به جلسه نیایند.

وی گفت: باید یک تیم اقتصادی ویژه برای رونق اقتصادی بخش فیروآباد به میدان آمده و شهرداری هلشی را هم در این خصوص پای کار بیاورند.

فرماندار کرمانشاه سپس از موضوع اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه حال حاضر کرمانشاه یاد کرد و افزود: برای رفع معضل اشتغال باید روی موضوع جذب سرمایه گذار و تسهیل فرآیند کار برای جذب سرمایه گذاران اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مرحله به مرحله دست سرمایه‌گذاران را بگیریم و پیگیر کار آنها باشیم، اضافه کرد: امسال در برنامه داریم تا سرمایه‌گذارانی که وعده سرمایه گذاری در حوزه شهرستان کرمانشاه داده بودند را رصد کرده و پیگری کنیم که در چه مرحله‌ای از کار هستند تا گیرهای کار آنها را برطرف کنیم. به عنوان مثال سال گذشته یک سرمایه گذار داشتیم که برنامه ریزی کرده بود سراب یاوری را به صورت یک مجتمع گردشگری دربیاورد که هیچ خبری از او نداریم.

وی از شناسایی و تقویت کارگاه هایی که با ظرفیت کم کار می کنند، به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های امسال شهرستان کرمانشاه در حوزه اشتغال‌زایی یاد کرد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه 1250 هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: بافت فرسوده ظرفیت خیلی خوبی برای جذب تسهیلات بوده و از قِبَل آن اشتغال خوبی در حوزه ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صفر بودن تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر در حوزه شهرستان کرمانشاه در حال حاضر، گفت: نداشتن تسهیلات باعث شده دستمان در حمایت از متقاضیان خالی باشد.

وی سپس اشاره ای هم به تعهد اشتغال 18 هزار نفری شهرستان کرمانشاه در سال جاری داشت و گفت: برای تحقق این تعهد نیاز به تسهیلات به ویژه از محل صندوق کارآفرینی امید داریم.

رنجبر اشاره ای هم به پرداخت 297 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و زلزله در حوزه شهرستان کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: این میزان تسهیلات بیش از 6600 فرصت شغلی را در شهرستان کرمانشاه ایجاد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار