از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ حفارغیر مجاز در سقز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 01 June 2020

صلاح نصراللهی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز در این گفتگو، از تشدید مبارزه و برخورد با حفاران غیر مجاز و غارتگران مواریث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

نصراللهی اظهار داشت:یگان حفاظت و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی سقز از ابتدای سال ۹۹ تا کنون موفق به شناسایی و متلاشی نمودن سه باند حفاری غیر مجاز در محوطه‌های باستانی این شهرستان شده اند و در همین راستا ۱۳ نفر حفار غیر مجاز به همراه دو دستگاه فلزیاب و آلات و ادوات حفاری شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

او گفت: کثرت آثار تاریخی و پهنه‌های گسترده محوطه‌های باستانی، صیانت از اینگونه آثار را پر اهمیت و در عین حال مشکل نموده و مبارزه با حفاران و غارتگران مواریث فرهنگی اقدامی پیچیده، اما ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگ یک ملت را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

نصرالهی بیان کرد:لذا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز در راستای انجام مسولیت‌های محوله جهت پاسداری و حفاظت از ابنیه‌ی تاریخی و محوطه‌های باستانی با تعامل سازنده با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و همکاری شایسته‌ی نیرو‌های نظامی و انتظامی ضمن سرکشی مداوم از آثار تاریخی و باستانی این شهرستان، تمام توان خود را جهت مقابله با این سودجویان و غارتگران مواریث فرهنگی بکار بسته و خواهد بست.

او ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت از داشته‌های فرهنگی و تاریخی، افزود: انجام این مهم مستلزم عزم جدی و مشارکت آحاد جامعه است، لذا از مردم درخواست می‌نماییم تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی در زمینه حفاری غیر مجاز و دیگر تخلفات حوزه‌ی میراث فرهنگی، بلا فاصله مراتب را به شماره ۳۶۲۳۸۳۷۷_۰۸۷ اداره میراث فرهنگی سقز یا نزدیکترین پاسگاه انتظامی اطلاع دهند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار