اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در نهم خرداد
اخبار حوزه انتظامی مازندران در نهم خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 30 May 2020

   به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در نهم خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :
بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/3/09 تقدیم حضور می گردد :

کشف اختلاس بانکی در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به اختلاس در یکی از بانک های غرب استان به ارزش 56 میلیارد ریال خبر داد . 

سردار"مرتضی میرزایی" اظهار داشت: در پي دریافت گزارش قضائی مبني بر اختلاس در یکی از بانک های غرب استان مازندران موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات فنی دریافتند، یکی از مسئولان این بانک با سوء استفاده از جایگاه شغلی به صورت غیرقانونی به تشکیل 69 فقره پرونده وام به نام افراد که اغلب از مشتریان همان بانک بوده اند، اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، مبالغ وام را به شماره حساب هایی که از قبل تهیه کرده واریز و با استفاده از کارت های اعتباری اقدام به خريد خودروهای خارجي، سکه و ارز و زمين کرد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه، برابر بررسی ها و نظر کارشناسان، ارزش ریالی اختلاس 56 میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در این ارتباط متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب بازداشت و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران،خاطرنشان کرد: برابر دستورات قضائي تمامي وجوه و اموال منقول و غيرمنقول متهم به اختلاس که با استفاده از وجوه نامشروع تحصیل شده بود، شناسايي و با اقدامات قانونی در حال استرداد و انتقال به حساب دولت است.#

 ارتباط فرمانده انتظامي مازندران با مردم از طریق تلفن 197 

سردار" مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامي استان مازندران روز دوشنبه 12 خردادماه با حضور در سامانه 197 به صورت تلفنی با شماره 197 پاسخگوی سوالات و درخواست های مردم استان خواهد بود . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در راستاي پاسخگويي و رسيدگي به مشكلات مردم شریف استان مازندران روز دوشنبه 12 خردادماه از ساعت 10 تا 12 ظهر سردار"مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامي استان مازندران از طريق تلفن 197 پاسخگوي سوالات و درخواست هاي مردم خواهد بود.

در اين اطلاعيه از كليه هم استاني هاي عزيز دعوت شد تا به صورت تلفنی و شماره تلفن 197 با ارائه نقطه نظرات، انتقاد، شکايت، پيشنهاد، تقدير و تشکر، پليس را در تامين نظم و امنيت بهتر و آسايش بيشتر جامعه ياري کنند.

 

حادثه رانندگی در محور هراز 

رئیس پلیس راه استان مازندران از وقوع حادثه رانندگی با یک کشته و 3 مصدوم در محور هراز شهرستان آمل خبر داد . 

سرهنگ "علیرضا قدمی " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور هراز بلافاصله ماموران انتظامی بخش لاریجان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه استان مازندران ، افزود: این حادثه بر اثر برخورد یک خودروی وانت نیسان با یک خودروی پژو 405 با 3 سرنشین در محدوده گزنک به وقوع پیوست .

سرهنگ قدمی از کشته شدن راننده خودرو پژو در این حادثه خبر داد و خاطر نشان کرد: راننده خودروی وانت نیسان و سایر سرنشینان خودرو پژو مجروح شدند و با حضور عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند .

وی با بیان این که علت تامه این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است در خاتمه به رانندگان توصیه کرد: با رعايت قوانین راهنمایی و رانندگی ضمن بالا بردن ضريب ايمني خود و سایر افراد، فرهنگ خود را به نمايش بگذارند.#

 رفع تصرف 70 میلیاردی اراضی ملی در کلاردشت 

فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 7 هزار متر از اراضی ملی به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان کلاردشت خبر داد . 

 سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر ، گفت: در پی تصرف مقادیر قابل توجهی از اراضی ملی توسط 2 نفر از سودجویان در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی شهرستان کلاردشت و اداره منابع طبیعی، زمین های تصرف شده در متراژهای 3 و 4 هزار متر از ید متهمان رها سازی و حصارهای ایجاد شده در اطراف آن تخریب شد .

سردارمیرزایی ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این متهمان را در مجموع بالغ بر 70 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : این افراد پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

این مقام انتظامی، با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .

 انهدام باند سرقت احشام در قائم شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از انهدام باند سرقت احشام و کشف 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد احشام در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،افزود: ماموران با همکاری عوامل تجسس پاسگاه بالا تجن موفق متهمان را با با تشکیل باندی 6 نفره شامل 4 مرد و 2 زن شناسایی کردند.

سرهنگ خادمی خاطرنشان کرد: متهمان که با دو خودروی سواری اقدام به سرقت احشام می کردند در يک عمليات غافلگيرانه دستگیر و در بازجويي به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت احشام در این شهرستان اعتراف کردند.

وی در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم مرجع قضائی روانه زندان شدند.

 سقوط مرگبار یک کوهنورد از ارتفاعات سوادکوه 

سقوط یک کوهنورد 50 ساله از ارتفاعات سوادکوه منجر به مرگ وی شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه ای منجر به مرگ در ارتفاعات سوادکوه، ماموران انتظامی شهرستان سوادکوه برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شدند .

در این حادثه که عصر روز گذشته به وقوع پیوست یکی از کوهنوردان 50 ساله در حال سعود به ارتفاع به دلایل نامعلومی به پایین کوه سقوط کرد و جان باخت .

این گزارش حاکی است، جسد نامبرده توسط عوامل امدادی به سردخانه منتقل و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است .

 کشف 83 کیلو گرم انواع موادمخدر در مازندران 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف 83 کیلوگرم انواع مواد در طرح مقابله با خرده فروشان موادمخدر در سطح استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علیرضا ثقفی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله بی امان با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ویژه برخورد و مقابله با خرده فروشان در سطح استان به مرحله اجر در آمد.

وی تصریح کرد: در این طرح ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان های تابعه با همکاری دیگر عوامل انتظامی و پلیس های تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری بیش از 214 متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران ، اظهار کرد: در ین طرح بیش از 83 کیلوپرم انواع موادمخدر کشف شد و 13 دستگاه خودرو به همراه 3 دستگاه موتورسیکلت متهمان توقیف شد.

سرهنگ ثقفی با اشاره به طرح های امنیت اجتماعی ، کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده از جمله طرح های مهم در راستای مقابله با موادمخدر است که به صورت متناوب در سطح استان اجرایی می شود.

 دستگیری سارق اماکن خصوصی در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر، گفت: در پی سرقت از یک کارگاه صنعتی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران کلانتری 11این فرماندهی سارق را شناسایی کردند .

سرهنگ اکبری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به کشف 300 میلیون ریالی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم اظهار داشت: این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،

فرمانده انتظامی سوادکوه در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسته می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 کشف 7 و نیم تن چوب جنگلي قاچاق در نكا 

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف یک کامیونت با 7تن و پانصد کیلو گرم چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسین زارع " در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبني بر تردد یک کامیونت حامل چوب در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود : ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگي قضايي، کامیونت مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 7 تن و پانصد کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "زارع" تصريح کرد: راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا درخاتمه ضمن تشکر از همکاری اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 کشف 15 فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 15فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود:در اجرای این طرح پس از هماهنگی های قضائی 16نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ هاشم پور از توقیف 32دستگاه خودرو و25دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرا این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 15فقره سرقت شامل سرقت اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 دستگیری سارق موتورسیکلت سرقت در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان "بهشهر" از شناسایی و دستگیری سارق موتور سیکلت با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق را شناسایی و در نخفیگاهش دستگیر کردند .

وی، اظهار داشت: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز می باشد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت موتور سیکلت در این شهرستان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان به رانندگان و مالکان خودروها توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات بازدارنده، از پارک خودرو ، موتور سیکلت و وسائط نقلیه موتوری در محیط های تاریک و فاقد روشنایی مناسب خودداری کنند. 

کشف 15 تن محصولات جنگلی قاچاق در شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری 6 قاچاقچی محصولات جنگلی و کشف 15 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و فراورده های جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 6 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.

سرهنگ شالیکار تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در اقدامی عملیاتی با همکاری ماموران ادااره منابع طبعی متهمان در حین برداشت چوب از منطقه دستگیر شدند.

وی از توقیف 3 خودروی نیسان و یک خودروی وانت پیکان حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 15 تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها و محل دپوی چوب توسط متهمان کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نور همچنین خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .

 مهمترین نقش مشاوره کمک به مراجع در موقعیت های دشوار زندگی است 

فرمانده انتظامی استان مازندران در بازدید از مرکز مشاوره آرامش گفت: مهمترین نقش مشاوره کمک به مراجع در موقعیت های دشوار زندگی است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردارمرتضی میرزایی در بازدید از مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت مشاوره، گفت: نیروی انتظامی در دهه گذشته با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و استفاده از تخصص های مختلف در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، روانشناسی و همچنین تعامل نزدیک با دانشگاه ها و مراکز علمی گام های مهم وموثری را در برقراری امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که این رویکرد نتایج مطلوبی را برای پلیس به دنبال داشته است، تصریح کرد: بکارگیری مولفه های جامعه محوری پلیس منجر صرف کمترین هزینه با بیشترین بازدهی و عملکرد برای پلیس شده است .

وی یکی دیگر از ثمرات این رویکرد را افزایش سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و با شاره به ارائه خدمات مشاوره ای به عنوان یکی از موثرترین اقدامات نیروی انتظامی در دهه اخیر، اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره ای توسط افراد متخصص و آموزش دیده می تواند تاثیر عمیقی بر افراد، خانواده ها و بطور کل بر سلامت جامعه داشته باشد.

سردار میرزایی همچنین تصریح کرد: در واقع مشاوره به افراد کمک می کند تا در موقعیت های دشوار زندگی مانند طلاق، استرس، مرگ عزیزان، انتخاب همسر و مواجهه با مشکلات و ... بتواند بحران ها را مدیریت کرده و بهترین تصمیم را انتخاب کنند .

میرزایی با تاکید بر آموزش اقشار مختلف جامعه قبل از این که افراد دچار مشکل شوند با آموزش مهارت های زندگی به آنان، گفت: عملکرد مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مرکز مشاوره در استان موجب ایجاد صلح و سازش بین خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و در نهایت کاهش بار قضایی وانتظامی می شود.

وی با اشاره به مصالحه 82 درصدی پروند ه های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان و خواستار ارتقاء این عملکرد شدند و بر پیگیری های موثر بعد از صلح و سازش ها به منظور حصول نتیجه نهایی در پرونده های اختلاف خانوادگی از سوی کارشناسان مشاوره و مددکاری تاکید کرد.

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار