محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران، فریدون عباسی منتخب مردم کازرون و سیدمصطفی آقامیرسلیم به عنوان کاندیدای ریاست مجلس برای اجلاسیه نخست مجلس یازدهم معرفی شدند. که درنهایت  قالیباف با اکثریت آرا یعنی  ۲۳۰ رای رئیس مجلس یازدهم شد و برای سال نخست بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد.


در این میان ،سیدامیرحسین قاضی‌زاده منتخب مردم مشهد و علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل به عنوان کاندیدای نواب اول و دوم برای اجلاسیه اول مجلس یازدهم نیز معرفی شدند.

 

پس از رأی‌گیری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با 208 رأی و علی نیکزاد با 196 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس یازدهم انتخاب شدند.مصری و میرتاج الدینی از تصدی این پست انصراف داده بودند.

 

کاندیداهای عضویت کارپردازی هیأت رئیسه مجلس یازدهم مشخص شدند که از بین این افراد، نمایندگان، 6نفر را برای کارپردازی انتخاب می‌کنند.

 

اسامی به شرح زیر اعلام شد:

- احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم

- معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

- سید کریم حسینی نماینده اهواز

- سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا

- سید محسن دهنوی نماینده تهران

- محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز

- محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش

- سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان

- سید مهدی فرشادان نماینده سنندج

- علی کریمی نماینده بابل

- روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز

- حسین محمدصالحی نماینده فریدن

- مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد

- سمیه محمودی نماینده شهرضا

- سید علی موسوی نماینده ملکان

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان.

 

کاندیداهای ناظران در هیات رئیسه مجلس یازدهم مشخص شدند که اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر در هیات رئیسه را به شرح زیرمی باشد:

1- محسن پیرهادی

2- حسین حسین زاده

3- علی رضایی

4- علیرضا سلیمی

5- محمدحسین فرهنگی

6- غلامعلی کوهساری

7- غلامرضا نوری

 

در دومین نشست علنی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه 8 خرداد 99) به منظور انتخاب هیأت رئیسه اجلاسیه اول مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد محمدحسین فرهنگی از حوزه انتخابیه تبریز با ۱۶۷ رای، علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات با ۱۲۹ رای و محسن پیرهادی از حوزه انتخابیه تهران با ۱۲۸ رای به عنوان سه ناظر هیات رییسه مجلس یازدهم برای اجلاسیه اول انتخاب شدند.

 

بر این اساس سید ناصر موسوی لارگانی (171 رأی)،احمد امیرآبادی (165 رأی)، حسینعلی حاجی دلیگانی (149 رأی)، روح الله متفکرآزاد (148 رأی)، علی کریمی فیروزجایی(127 رأی)، محسن دهنوی (119 رأی) به عنوان دبیران هیأت رئیسه  مجلس یازدهم رای آوردند.

 

اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم سوگند یاد کردند

بنابراین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی نیکزاد، محمدحسین فرهنگی، علیرضا سلیمی، محسن پیرهادی، سید ناصر موسوی لارگانی، احمدامیرآبادی فراهانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجایی و سید محسن دهنوی در برابر قرآن سوگند یاد کردند که آئین‌نامه را اجرا و بی‌طرفی کامل را حفظ کنند.

متنی این سوگند به شرح زیر است:

من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.