استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم غیزانیه به دلیل کوتاهی‌های پیش‌آمده، گفت: ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ می‌رسد؛ همچنین شش کیلومتر از خط لوله آب فرسوده است که تا یک ماه دیگر برای تامین آب شرب پایدار تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶ 26 May 2020

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، ظهر امروز پس از بازدید سرزده از مسیر و تاسیسات آبرسانی بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای حل مشکلات آب غیزانیه از سال ۹۶ به صورت جدی پیگیر قضیه بودیم چرا که پروژه بزرگی بوده که انجام شده است.

وی افزود: پروژه غیزانیه بزرگ بوده و کار رو به اتمام است و حدود ۴۵ ‌میلیارد تومان تا به الآن هزینه شده است و انشاءالله بخش غربی و مشرحات و همچنین بخش غیزانیه بزرگ حل خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ‌دوازدهم اردیبهشت آخرین بازدید من از پروژه بوده است و همانجا قول ۴۵ روزه به مردم دادم و خدا را شاکرم که کار طبق همان برنامه‌ریزی پیش رفته است و ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ وصل خواهد شد.

وی افزود: البته شش کیلومتر از صفیره به نزهه، خط لوله فرسوده است که اعتبار آن نیز تامین شده است و ظرف بازه زمانی یک الی یک و نیم ماه دیگر تکمیل خواهد شد و کار آبرسانی پایدار شده و کل روستاها آبرسانی خواهند شد.

شریعتی بیان کرد: مردم بالاخره حق دارند که در این شرایط آب را طلب کنند و وظیفه ما این است که آب مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی افزود: مشکل آب غیزانیه یک مشکل پانزده ساله است و خط آبرسانی آن سال ۶۱ احداث شده و بعد از آن گسترش پیدا نکرده و بازسازی یا نوسازی نشده است و خط فرسوده‌ای بوده که از سال ۹۶ پروژه‌اش را آغاز کردیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۳۶ روستای دیگر هم هستند که آب آنها مشکلاتی دارد و بنا شده تا آبشان را از جای دیگری دریافت کنند و روستاهای غیزانیه آب پایدارتری داشته باشند.

وی افزود: در این مدت تانکرها را بیشتر کرده و به امور عشایر، منابع طبیعی و آبفای استان دستور دادیم تا آب مورد نیاز در این دو هفته را تا وصل شدن آب پایدار تامین کند.

شریعتی گفت: من از شورای بخش و مردم عزیز که همیشه همراهی و همکاری داشتند سپاسگذارم و از اینکه گله‌مندی و انتقادشان را به نحو صحیح منتقل می‌کنند تشکر دارم.

وی افزود: انشالله با کمک خدا به تعهد خود کمک خواهیم کرد و به همکاری بقیه نیز در این مسیر نیازمندیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دی ماه سال ۹۵ اولین بازدید من از غیزانیه بوده و در آنجا واقعا بابت مشکلات موجود در روستایی در نزدیکی‌های اهواز متاسف شدم و سه قول دادم، یکی برداشتن کانکس‌ها و استانداردسازی کلاس‌ها بود.

وی افزود: آب روستایی ظرف یک هفته آینده و شش کیلومتر ظرف یک ماه آینده تکمیل خواهد شد و آب پایدار مستمری برای غیزانیه حل خواهد شد و راه روستایی که کندتر پیش رفته است را نیز پیگیری و زیرساخت‌ها را به سمت توسعه و پیشرفت خواهیم داشت.

استاندار خوزستان در خصوص حوادث مربوط به تجمع اهالی غیزانیه، ضمن عذرخواهی از مردم، گفت: پایه و تکیه‌گاه نظام و دولت، مردم هستند؛ هرکوتاهی کردیم عذرخواهی می‌کنیم؛ حرف مردم حق است همیشه خود را بدهکار مردم می‌دانیم و ما در خدمت آنها هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار