رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری کیمیای هنر در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 19 May 2020

برگزاری مسابقات کیمیای هنر در مدارس مجازی 

خلیل رنجبر امروز این در گفت‌وگو با اشاره به برگزاری مسابقات کیمیای هنر در مد اس استثنایی استان، اظهار کرد: مسابقات فرهنگی هنری ظرفیتی برای معرفی توانمندهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ارتقای اعتماد به نفس آنان است.

وی افزود: تکریم شخصیت، کشف استعدادهای بالقوه و بالا بردن روحیه مشارکت پذیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برگزاری مسابقات کیمیای هنر است.

وی با تاکید بر نقش مسابقات فرهنگی - هنری در مهارت‌آموزی و تعیین مسیر شغلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته‌های آواز، نوازندگی، کاریکاتور، نقاشی و دکلمه در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان به زمان برگزاری این مسابقات فرهنگی در استان پرداخت و یادآور شد: مسابقات کیمیای هنر از 29 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه هر دانش‌آموزان می‌تواند در دو رشته شرکت کند، بیان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند کلیپ‌های یک تا پنج دقیقه‌ای خود را به کمیته برگزاری این مسابقات واقع در حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند.

تقسیم‌بندی مسابقات هنری براساس نیاز دانش‌آموزان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مسابقات بر اساس نوع نیاز ویژه دانش‌‌آموزان تقسیم بندی شده است، افزود: مسابقات فرهنگی - هنری برای دانش‌‌آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی واتیسم در دوره‌های ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم استان برگزار می‌شود.

رنجبر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ و تقویت سلامت روحی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار می‌باشند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

وی اعلام کرد: مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیتی - فرهنگی، توسعه فنون و مهارت‌های مورد نیاز فرد و جامعه و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در سطح مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است،گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه دانش‌آموزان و مسوولیت‌پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار