اکثر کسانی که دندان از دست رفته دارند یا پوسیده دارند احتمالاً ایمپلنت دندان به گوششان خورده باشد. ایمپلنت دندان یکی از راهکار جدید برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته و جایگزینی آن ها با دندان های مصنوعی است. اما تفاوت این روش با استفاده از دندان مصنوعی خیلی فراوان است. چند نمونه از آن اسقامت بالا و امکان استفاده برای یک دندان از دست رفته می باشد. حال در ادامه با هم به طور کامل ایمپلنت های دندان را بررسی می کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 18 May 2020

اکثر کسانی که دندان از دست رفته دارند یا پوسیده دارند احتمالاً ایمپلنت دندان به گوششان خورده باشد. ایمپلنت دندان یکی از راهکار جدید برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته و جایگزینی آن ها با دندان های مصنوعی است. اما تفاوت این روش با استفاده از دندان مصنوعی خیلی فراوان است. چند نمونه از آن اسقامت بالا و امکان استفاده برای یک دندان از دست رفته می باشد. حال در ادامه با هم به طور کامل ایمپلنت های دندان را بررسی می کنیم.

موارد استفاده از ایمپلنت دندان

حالت کلی ای که ممکن است احتمال نیاز به ایمپلنت دندان به وجود بیاید وجود دندان پوسیده یا دندان افتاده که نیاز به جایگزینی دارند می باشد. اما در نظر داشته باشید که برای انجام عمل ایمپلنت مواردی نیز وجود دارند که باید حتماً رعایت شوند :

  1. استخوان فک سالم باشد و به طور کامل رشد کرده باشد.
  2. بیماری های لثه وجود نداشته باشد.
  3. وضعیتی که روی ترمیم و بهبودی استخوان تأثیر بگذارد ، وجود نداشته باشد.
  4. برای افراد سیگاری ریسک انجام ایمپلنت بالاتر است که برای این مورد باید با جراح مشاوره انجام شود.

برای اطمینان از اینکه آیا مورد مناسبی برای انجام عمل ایمپلنت هستید یا خیر می توانید با متخصص ایمپلنت یا مرکز ایمپلنت تماس بگیرید و قراری برای مشاوره داشته باشید.

جنس ایمپلنت دندان

در طول گذر سالیان و پیشرفت در عرصه دندان و دندان پزشکی جنس ایمپلنت ها تغییر یافتند. ایمپلنت ها عموماً از جنس آلیاژ فلز های ساخته می شوند. در حال حاضر یکی از محبوب ترین انواع ایمپلنت که بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد ایمپلنت تیتانیوم است. تیتانیوم مزایای فراوانی دارد که از جمله آن می توان به خوردگی بسیار پایین در دراز مدت و هماهنگی بسیار خوب با بدن انسان را نام برد. از آنجایی که سابقه طولانی هم دارد جوابش را پس داده است و کیفیتش نزد همگان مشخص شده است.

به تازگی ایمپلنت های زیرکونیوم نیز محبوبیتی برای خود دست و پا کرده اند. از آنجایی که احتمال بسیار کمی وجود دارد که افرادی به تیتانیوم حساسیت داشته باشند وجود ایمپلنت با کیفیتی به عنوان جایگزین تیتانیوم همیشه لازم بوده است. زیرکونیوم به علت تازگی هنوز جواب خود را به طور کامل پس نداده است اما به مرور زمان می توان درباره آن نظر های بیشتر و بهتری مطرح کرد.

مزایا ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان

  1. ظاهری زیبا : از بزرگترین مزیت های ایمپلنت خای دندان نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان های از دست رفته ظاهر بسیار طبیعی آن است. روکش ایمپلنت ها متناسب با دندان های هر بیمار تولید می شوند بنابراین وقتی در دهان قرار می گیرند کاملاً طبیعی جلوه می کنند.
  2. بهبود سخنوری : برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند همیشه تایید می کنند که صحبت کردن با دندان مصنوعی به علت لق خوردنش در داخل دهان ، کار دشوارتری نسبت به دندان های طبیعی است.
  3. بهبود راحتی : ایمپلنت پس از قرارگیری در داخل دهان به عنوان یک دندان طبیعی به شمار می رود و با عدم استفاده از دندان های مصنوعی راحتی را برای فرد به ارمغان می آورد.
  4. راحتی در خوردن : با استفاده از دندان مصنوعی امکان جویدن و خوردن غذا همواره مشکل بوده است. اما ایمپلنت به علت کارایی بسیار بالا و تشابه بسیار زیاد به دندان های طبیعی کار خوردن غذا را بسیار آسان می کند.
  5. بالا رفتن اعتماد به نفس : از آنجایی که لبخند فرد بهبود پیدا می کند ، در طول روز بیشتر لبخند می زند و راحت تر با دیگران صحبت می کند. از این رو اعتماد به نفس بالاتری را خئاهد داشت.
  6. مقاومت : طول عمر بالای ایمپلنت های دندان از مزیت های بزرگ آن ها به حساب می آید. در صورت استفاده صحیح و مراقبت های لازم و عمل مناسب ایمپلنت ها می توانند طول عمر یک فرد را پوشش دهند.
  7. راحتی : دندان های مصنوعی از آنجایی که در داخل دهان لق می زنند و برخی مواقع برای تمیز کردن یا موارد دیگری باید از دهان خارج شوند ، ممکن است برای فرد ناراحت کننده یا خجالت آور باشند. اما ایمپلنت های دندان همانند یک دندان طبیعی در جای خود سفت و محکم می شوند و بسیار راحت خواهند بود.

معایب ایمپلنت دندان

شاید بزرگترین ایرادی که به ایمپلنت های دندان وارد باشد ، هزینه نسبتاً بالای آن ها است. اما این مورد هم به این دلیل است که طول عمر بالایی دارند و کیفیت بسیار خوبی نسبت به سایر روش ها برای فرد فراهم می آورند. اما نکته دیگری که حائز اهمیت است عوارضی است که در صورتی که عمل به صورت صحیح انجام نشود ، ممکن است برای فرد به وجود آید. این عوارض یا مشکلات که بسیار هم نادرند ، شامل موارد زیر هستند :

  1. عفونت
  2. صدمه یا آسیب به دندان ها یا رگ های خونی مجاور
  3. صدمه به عصب
  4. مشکلات سینوسی

مراقبت های پس از عمل ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت های دندان به چند قسمت تقسیم می شود. یک مورد مراقبت های مربوط به روز های اولیه است. در روز های نخست پس از عمل باید بسیار مراقب باشید که فشاری به ایمپلنت وارد نشود و همچنین استفاده از مواد غذایی مایع بسیار می تواند به این امر کمک شایانی کند.

در مورد مراقبت های دراز مدت ایمپلنت نیز دقیقاً مانند دندان ها طبیعی فرد می باشد. یعنی باید مرتباً مسواک زده شود و نخ دندان برای آن استفاده شود.
استفاده از دهان شویه می تواند سلامت آن را بسیار بالا ببرد و همچنین در صورت امکان شست و شوی دهان و دندان توسط متخصص در بازه های مرتب می تواند بسیار مفید باشد.

اوردنچر

اوردنچر ها جایگزین دست دندان ها و دندان های مصنوعی هستند ، که در این نوع دست دندان ها بر روی پایه های ایمپلنت سوار می شوند و مشکلاتی از قبیل لق بودن و تکلم را به خوبی توسط این درمان حل می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اوردنچر به مقاله زیر مراجعه فرمایید.

قیمت اوردنچر

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از آخرین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت در سال 99

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار