مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی آماده سازی و به شورای داوری ملی ارسال و دفاع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 18 May 2020

غار کتله‌خور در راه جهانی شدن 

امیر ارجمند یکشنبه شب در نشست خبری هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهمی که هر سال در استان زنجان اجرایی می‌شد، جشنواره آش بود که قرار است مرداد امسال برگزار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سال قبل برخلاف سال‌های گذشته جشنواره آش توسط بخش خصوصی برگزار و اداره کل میراث فرهنگی ناظر بر آن بود که البته کم و کاستی داشت اما امسال با جبران آنها، دستگاه ناظر خواهیم بود.
وی در ارتباط با اقدامات میراث فرهنگی در حوزه گردشگری نیز گفت: یکی از رسالت‌های میراث فرهنگی مرمت آنهاست که برای مثال مرمت بازار تاریخی زنجان یک پروژه مستمر است که همچنان ادامه دارد.
ارجمند با اشاره به اینکه دادن کاربری جدید به بناها و‌‌ سوق دادن آنها به مراکز گردشگری از برنامه‌های میراث فرهنگی است، گفت: در این باره نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در ارتباط با تاسیسات گردشگری نیز پروانه‌ها کلا از سوی میراث فرهنگی صادر می‌شود، گفت: در عین حال نظارت بر این اماکن با همکاری اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام می‌شود که خوشبختانه تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی از دیگر اقدامات میراث فرهنگی استان در حوزه گردشگری را آماده‌سازی پرونده ثبت غار کتله خور به عنوان میراث طبیعی خبر داد و گفت: پرونده این اثر تاریخی آماده‌سازی و به شورای داوری ملی ارسال و دفاع می‌شود که اگر مورد قبول واقع شود در فهرست آثار جهانی می‌تواند ثبت شود که این پروسه سه تا چهار سال طول می‌کشد.
ارجمند همچنین از راه‌اندازی تورهای مجازی در استان خبر داد و گفت: دغدغه میراث فرهنگی توزیع سفر است و در همین راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری جلسات ترکیبی دغدغه میراث فرهنگی توزیع سفربا همکاری استان‌های مجاور خبر داد و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و اقلام تبلیغاتی همه شهرستان‌های استان نیز تهیه شده است و علاوه بر این نوروز امسال 45 کلیپ تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه از تیرماه امسال تورهای ترکیبی به صورت مشترک در استان اجرایی خواهد شد، گفت: همچنین در راستای تهیه اقلام تبلیغاتی نیز اقدام خواهد شد.

ارجمند در ارتباط با کاهش گردشگر به علت شیوع ویروس کرونا گفت: بهترین فصل گردشگری و پذیرش گردشگر و فروش صنایع دستی که اسفند و فروردین بود، از دست رفته است اما با ریشه کنی ویروس کرونا و ادامه سفرها، تاسیسات گردشگری سرپا می‌شود.

وی ادامه داد: به علت شیوع ویروس کرونا از 14 اردیبهشت ماه تاسیسات گردشگری استان زنجان باز بوده و خدمات رسانی می‌کنند و بقیه بازگشایی‌ها تابع صدور مجوز از سوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا انجام خواهد شد.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار