روزانه از ۲۴۰ کارگاه کوچک و بزرگ کفش در شهر هیدج ۲تن پسماند صنعتی جمع آوری و تفکیک، بازیافت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 18 May 2020

شهر هیدج با تولید سالیانه بیش از ۱۹ میلیون جفت کفش یکی از مراکز مهم کشور در این صنعت است.

خوشه کفش هیدج تنها خوشه بومی است که در استان زنجان در زمینه تولید کفش فعالیت دارد .کفش کار، ورزشی، بچه گانه، تابستانه از جمله تولیدات این واحد‌های تولیدی هیدج است.

تولیدات کفش هیدج ابهر علاوه براینکه به بازار استان‌های مختلف کشور به ۷ کشور دیگر دنیا هم ارسال می‌شود.

ملک محمدی مدیرعامل شرکت تعاونی تلاشگران کفش هیدج گفت:در حالت استاندارد روزانه بیش از ۵۵ هزار جفت انواع کفش در شهر هیدج تولید می شود که واحد‌های صنعتی ملزم به مدیریت اصولی پسماند‌های صنعتی هستند و نظارت‌های محیط زیست مستمر است.

او افزود:روزانه از ۲۴۰ کارگاه کوچک و بزرگ کفش در شهر هیدج ۲تن پسماند صنعتی جمع آوری و تفکیک، بازیافت می‌شود.

مدنی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ابهر گفت: طبق قرار روزانه پسماند‌های کفش هیدج توسط پیک پسماند جمع آوری می‌شود و با این کار دیگر کسی زباله‌های صنعتی حاصل از تولید کفش را آتش نمی زند تا موجب آلودگی محیط زیست شود

گسترش حفاظت از محیط زیست و مدیریت صحیح و اصولی و بازیافت پسماند‌های صنعتی در شهر هیدج در کنار خلق ثروت و ارزش افزوده زمینه اشتغال را نیز فراهم کرده است.

گفتنی است ؛در شهرستان ابهر علاوه بر کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید کفش، ۲۵۰ واحد بزرگ صنعتی فعالیت دارند که زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر را بطور مستقیم فراهم کرده اند، و اغلب این صنایع با رصد اداره محیط زیست شهرستان ابهر به مدیریت پسماند‌های صنعتی خود پرداخته وباهدف جلوگیری از آسیب بیشتر به محیط زیست ساماندهی شده اند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار