بعلت نداشتن سینما
با توجه به اینکه اکران فیلم ارزشمند محمد(ص) از دو روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده است، مردم استان ایلام به‌دلیل نداشتن سینما محروم از دیدن این فیلم ارزشی هستند.
کد خبر: ۸۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 29 August 2015

به گزارش تا  بناک ایلام به نقل ازخبرگزاری تسنیم از ایلام، روزهای اوج تلاش دشمنان و بانیان فرهنگ‌های غربی برای نفوذ به قلب اسلام و به ویژه کشور ما ایران اسلامی است. راه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان آن چنان پیچیده و ریز و نرم است که در نگاه نخست شاید بسیاری از مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان این گونه فرهنگ‌ها و رفتار را مخالف فرهنگ‌های کشور خودمان ندانند.

از یک طرف بیانات و فرمایشات مقام مظعم رهبری در مناسبت‌ها و دیدارهای مختلف به‌عنوان چراغ راهی در تاریکی شناسایی این گونه فرهنگ‌ها است، از سویی دیگر تلاش برخی مسئولان و عوامل فرهنگی داخل کشور با ساخت فیلم‌های شاخص و مطرح و پربیننده‌ای مانند، «چ»، «شیار 143» و اکنون فیلم پرمحتوا و پربیننده‌ای مانند محمد (ص) در تلاش هستند که اسلام واقعی و فرهنگ‌های ارزشی دفاع مقدس را برای همگان به‌تصویر بکشند.

راه نفوذ دشمنان نیز دقیقا با همین برنامه‌های فرهنگی که پیوند عمیقی نیز با افکار مردمی ایجاد می‌کند، بسته می‌شود و عرصه را برای جولان دادن فرهنگ مهاجم غربی تنگ می‌کند.

از پنجم شهریور ماه هم‌زمان با سراسر کشور اکران اولیه فیلم محمد (ص) در مناطق مختلف آغاز شد و استان‌های برخوردار و کلان شهر‌ها و شهرهایی که سردر سینماهای آن‌ها به روز است فعالیت خود برای اکران این فیلم ارزشی را آغاز کردند که مردم در تهران و مشهد در همین روزهای نخست استقبال بسیار خوبی را از این فیلم داشتند.

ارزشی بودن و گویا شدن بسیاری از حقایق اسلام به دور از تمامی نکات کذب، حب و بغض‌هایی که دشمنان در راستای رسیدن به اهداف شوم خود به اسلام و پیامبر (ص) بزرگوار اسلام نسبت می‌دهند، ارزش آن را برای دیدن چندین برابر می‌کند به‌گونه‌ای که باید اذعان داشت که حق تمامی مردم جهان اسلام است که بتوانند این فیلم را ببینند.

سینما بهترین محل برای اکران فیلم محمد (ص) است، اما استان ایلام با اینکه در گذشته دو سینما در شهرهای ایلام و آبدانان داشته است، اما از دو سال پیش در بهمن ماه سال 92 عملیات تخریب تنها سینما استان ایلام واقع در خیابان سعدی جنوبی شهر ایلام آغاز شد و خاطرات دیدن فیلم‌های جنگی در دهه‌های شصت و هفتاد به عمر چهل ساله این سینمای از جان افتاده پایان داد.

فیلم پرطرفدار و ارزشمندی چون «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار تنها در دانشگاه ایلام اکران شد و عموم مردم استان ایلام از دیدن این فیلم محروم بودند و فیلم «چ» نیز تنها به مدت دو روز و در شهر ایلام اکران شد.

از دو روز گذشته اکران فیلم محمد (ص) در کشور آغاز شده است و هنوز خبری دال بر اکران این فیلم در استان ایلام به‌عنوان یک استان مرزی و کاملا شیعه‌نشین منتشر نشده است.

در پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم به منظور کسب خبری برای اکران این فیلم در ایلام، مسئولان متولی فرهنگ در این استان از پیگیری خود برای ایجاد سینما در ایلام خبر دادند و اکران فیلم محمد (ص) با توجه به اینکه در ایلام هیچ سینمایی وجود ندارد را مربوط به بخش خصوصی دانستند.

نکته قابل ارزش در میان این است که مسئولان دولتی وظیفه دارند که شرایط و زیرساخت‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی را در هر استانی فراهم کنند.

با توجه به اهمیت موضوع با میان مردم رفتیم و در این رابطه با شهرواندان ایلامی صحبت کردیم.

غلامرضا محمدمرادی در این رابطه در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به‌شرایط جهانی و فعالیت گسترده ابر رسانه‌ها که عموما زیر سلطه جامعه استکباری فعالیت می‌کنند، فعالیت‌های فرهنگی ارزش بی‌شماری دارند.

سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام عنوان کرد: کارهای فرهنگی کارکرد خود را دارد و تاثیر‌گذاری این فعالیت‌ها را می‌توان در بحث هنجارهای اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مشاهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیان فرهنگ و ارئه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی در قالب هنر تاثیرات را بیش از حد می‌تواند، نمود پیدا کند.

محمدمردای با اشاره به گستردگی رسانه‌های دیداری در جامعه، افزود: سینما و فیلم با توجه به گستردگی رسانه‌های دیداری تاثیر به‌سزایی در ساماندهی و بازسازی افکار مردم و جامعه دارد و یکی از مقوله‌هایی که می‌تواند موثر باشد بحث اکران فیلم محمد (ص) است.

سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام با اشاره به توهین دشمنان اسلام به پیامبر (ص)، گفت: ذهنیت‌های مردم در دنیا نسبت به پیامر اکرم (ص) در دنیا با اکران این فیلم تغییر قابل توجهی خواهد کرد و نقشه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی به نبود سینما در استان ایلام اشاره و تصریح کرد: برای اکران این فیلم که نیازمند سینما است در استان ایلام زیرساخت‌های اصولی فراهم نیست و مردم صد درصد شیعه ایلام محروم از تماشای اکران اولیه این فیلم هستند.

محمدمرادی عنوان کرد: ایلام برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) نیازمند محلی به نام سینما است و نبود سینما در این استان یک معظل بزرگ اجتماعی است و لازم است که متولیان امر فرهنک و دینی در این راستا قدم بردارند که مردم ایلام از حداقل ظرفیت‌های فرهنگی بی‌نصیب نمانند.

بابایی یکی از شهروندان ایلامی که در برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی یک فعال حرفه‌ای است در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از کاستی‌های بخش فرهنگی است که در استان ایلام سینما وجود ندارد و اینکه قبلا یک سینما وجود داشته و اکنون تخریب شده است یک پسرفت است و موازی با برنامه‌های پیشرفت و توسعه نیست.

وی افزود: درست است که این موضوع مربوط به بخش خصوصی است، اما مسئولان دولتی باید شرایط ویژه و لازم را برای فعالیت‌های افراد در بخش‌های خصوصی به‌کار گیرند و برای اکران فیلم چاره‌ای بیاندیشند.

این شهروند ایلام خاطرنشان کرد: می‌توان در این راستا از ظرفیت‌های سالن همایش فنی حرفه‌ای و ارشاد و آموزش و پرورش شهر ایلام استفاده کرد تا مردم ایلام نیز در صحنه حضور داشته باشند.

وی گفت: مردم از اینگونه برنامه‌ها استقبال می‌کنند و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی و موسسه‌های فیلم‌سازی استفاده کنند.

به راستی تا چه زمانی استان ایلام به‌عنوان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور که ظرفیت‌های ویژه‌ای مانند مرز مهران و جاذبه‌های توریستی و تفریحی و اماکن تاریخی و باستانی، دارد باید بدون حتی یک سینما باشد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار