مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
کد خبر: ۸۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 17 May 2020

سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دغدغه اصلی ما به شمار می‌رود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دغدغه اصلی ما به شمار می‌رود.

ابراهیم رفیعی در این گفتگو، با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اجباری به حضور دانش آموزان در مدارس نیست، اظهار کرد: حضور معلمان و دبیران در مدارس الزامی است و باید معلمان نسبت به رفع اشکال دانش آموزان به مدت دو ساعت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار پرسنل آموزش و پرورش تا ۲۲ خردادماه در مدارس حضور خواهند داشت، گفت: برای برگزاری امتحانات دانش آموزان در مقطع نهایی بیش از ۲۰۰ هزار ماسک و دستکش نیاز است.

رفیعی تاکید کرد: در نخستین روز از بازگشایی مدارس بعد از شیوع کرونا، تمام مدارس در مناطق شهری و روستایی استان زنجان گند زدایی و ضد عفونی شدند.

وی با بیان اینکه در تمام مدارس استان اقلام بهداشتی ضد عفونی برای حضور دانش آموزان فراهم شده است، گفت: حضور تعداد دانش آموزان در مدارس باید با هماهنگی مدیر مدرسه باشد و تعدادی از دانش آموزانی که امکانات آموزشی لازم در فضای مجازی را نداشتند و بستر آموزش فراهم نبود بایددر کلاس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه مدیران مدارس باید از هر گونه اجتماعات جلوگیری کنند، افزود: تعداد معدودی از دانش اموزان که مشکل درسی دارند باید در کلاس حاضر شوند و تمام امتحانات غیر حضوری است.

رفیعی با بیان اینکه مدارس ابتدایی و متوسطه استان زنجان به جز مدارس استثنایی از امروز ۲۷ اردیبهشت با رعایت کامل آئین نامه‌های بهداشتی سر کلاس درس حاضر شدند، افزود: کلاسهای رفع اشکال تا یک ماه آینده تداوم دارد و نرم افزار شاد هم در کنار این آموزش‌ها به کار خود ادامه خواهد داد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دغدغه اصلی ما به شمار می‌رود.

رفیعی با اشاره به بازگشایی مجدد مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: بازگشایی مدارس، تصمیمی است که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده و استان در این بازگشایی دخیل نبوده اما به هر حال الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که تمایل به حضور در کلاس هستند، این حضور آن‌ها به صورت داوطلبانه صورت گرفته و صرفاً برای رفع اشکال خواهد بود، افزود: با تصمیمی که وزارت آموزش و پرورش اتخاذ کرده است، مدارس سراسر کشور از دیروز مجدداً بازگشایی شده و دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه می‌توانند به صورت اختیاری در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

رفیعی با یادآوری اینکه این بازگشایی‌ها شامل مدارس استثنایی، مراکز پیش‌دانشگاهی و خوابگاه‌ها نشده و این بخش‌ها کماکان تعطیل است، تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری برای ما اهمیت دارد، بحث سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان است که این موضوع با بازگشایی مجدد مدارس باید با جدیت در اولویت همه مسائل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید از سوی مدیران، معلمان و همه عوامل اجرایی مدرسه رعایت شود، ادامه داد: بعد از موضوع مهم سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان، بحث برگزاری صحیح امتحانات در اولویت دوم قرار داشته و معتقدیم در فرآیند برگزاری امتحانات، موضوع سلامت دانش‌آموزان باید لحاظ شود.

رفیعی با بیان اینکه بازگشایی مجدد مدارس در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که مواردی چون استفاده از ماسک و دستکش و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به جد رعایت شود، اظهار کرد: با وجود اینکه شاهد بازگشایی مجدد مدارس هستیم اما نباید فراموش کنیم که نباید بعضی از برنامه‌ها در این ایام نباید به اجرا گذاشته شود که نمونه بارز آن زنگ ورزش و زنگ تفریح است؛ چرا که باعث تجمع دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس در استان زنجان بر اساس الزامات و پروتکل‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: به زودی نحوه برگزاری امتحانات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار