معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد که جهت مساعدت با دانشجویان، با اضافه شدن یک ترم به طول بازه ارائه پروژه کارشناسی موافقت شد.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 13 May 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، همچنین در این اطلاعیه آمده است، باتوجه به مشکلات ناشی از حذف دروس و حذف نیمسال، دانشجویان (اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی) با دقت بررسی‌های لازم را انجام داده و با اساتید راهنما مشورت کنند.

دانشگاه صنعتی اصفهان در اطلاعیه در خصوص مصوبات اخیر شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اعلام کرد: 

زمان پایان کلاس‌های نظری و بخش نظری کلاس های نظری-عملی ۱۱ تیرماه (به جز برای دوره های کارشناسی ارشد الکترونیکی) و زمان حذف اضطراری دروس ۲ و ۳ تیرماه تعیین شد. ثبت نام مقدماتی نیز برای روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد برنامه ریزی خواهد شد.  

زمان و نحوه برنامه ریزی امتحانات پایان ترم در یکی از جلسات بعدی شورای آموزشی متناسب با زمان امکان حضور دانشجویان در دانشگاه تعیین تکلیف خواهد شد.  

امتحانات میان ترم به صورت غیرحضوری و به اختیار مدرسین دروس انجام شود و از تنوع روش‌های ارزیابی از جمله آزمون مجازی، تکلیف، کوئیز و ... استفاده شود.

دانشجویان کارشناسی متقاضی حذف ترم (صرفا با مشکلات خاص) از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد، درخواست خود را همراه با مستندات لازم ارائه کنند و دانشکده‌ها نیز پس از بررسی دقیق تقاضاها و مدارک همراه، آنها را برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارسال کنند.

مقرر شد حذف دروس (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) مطابق تصمیمات قبلی در زمان حذف اضطراری (۲ و ۳ تیر ماه) با رعایت حداقل واحد باقیمانده انجام شود.  

جهت مساعدت با دانشجویان، با اضافه شدن یک ترم به طول بازه ارائه پروژه کارشناسی موافقت شد، همچنین در شرایط موجود برای مساعدت با دانشجویان فارغ‌التحصیل با درخواست اساتید راهنما امکان تغییر عنوان پروژه پس از بررسی و موافقت دانشکده‌ها وجود خواهد داشت.

در ارتباط با کارآموزی (مقطع کارشناسی) مقرر شد دانشکده‌ها تمهیدات و مراحل اداری لازم را برای انجام جایابی انجام دهند و مراحل درخواست و ثبت کارآموزی به صورت غیرحضوری در منوی پیشخوان خدمت سیستم گلستان دانشجویان انجام شود. راهنمای تهیه شده به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین در جهت مساعدت با دانشجویان فارغ‌التحصیل در شرایط فعلی امکان حضور دانشجو در محل کارآموزی از الان وجود دارد.

مقرر شد با وجود همه مشکلات، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی ترم تابستان در مرداد امسال با همان دروس سال گذشته برای مقطع کارشناسی اجرا شود.  

با تدریس مجازی بخشی از دروس عملی که امکان برگزاری آنها به صورت مجازی با کیفیت لازم با توجه به سرفصل وجود دارد (فعلا تا حداکثر ۵۰ درصد سرفصل) پس از ارسال لیست و تایید معاونت آموزشی دانشگاه موافقت شد.  

با توجه به مصوبه اخیر شورای تحصیلات تکمیلی در رابطه با مجوز حذف ترم ۲- ۹۸ بدون احتساب در سنوات با ارائه دلایل و مدارک قابل قبول، از مدیریت دانشکده ها درخواست شد صرفا تقاضای دانشجویانی که در این ترم دچار مشکل و آسیب جدی شده اند را به تحصیلات تکمیلی ارجاع دهند. با تقاضای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترایی که خود یا بستگان درجه اول آنها دچار بیماری کرونا شده باشند و تقاضای دانشجویان ترم ۴ مقطع کارشناسی ارشد (صرفا دارای پایان نامه آزمایشگاهی) و همچنین دانشجویان دکتری در مرحله پژوهشی (صرفا با رساله آزمایشگاهی) که نیاز مبرم به استفاده از آزمایشگاه داشته، اما در نیمسال جاری محروم بوده اند، مساعدت خواهد شد. بر این اساس در بررسی درخواست دانشجویان توضیحات و تایید استاد راهنمای مربوطه لازم بوده و باید درخواست هر دانشجو به طور جداگانه بررسی و در صورت تایید به تحصیلات تکمیلی ارجاع شود.

با توجه به بخشنامه معاونت آموزشی وزارت عتف، برگزاری آزمون کتبی جامع آموزشی دانشجویان دکترا به صورت حضوری در صورت تمایل ایشان و صلاحدید دانشکده امکان پذیر است.

مقرر شد مهلت‌های زمان بندی مراحل مختلف تحصیلی دانشجویان دکترای ورودی های ۹۳ تا ۹۷ بخاطر مشکلات به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا به میزان یک ترم افزایش یابد، مشروط به اینکه دانشجو در ترم ۲-۹۸ فعال باشد. تقاضای ترم سنواتی اضافی این دسته از دانشجویان با حداکثر مساعدت لازم بررسی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار