مساجد کردستان برای برگزاری مراسم لیالی قدر باز است.
کد خبر: ۸۴۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 13 May 2020

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مساجد در این استان فقط برای برگزاری مراسم لیالی قدر و آن هم بمدت ۲ ساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز می‌شود و پس از این شب‌ها باز تعطیل خواهند بود.
حسین خوش اقبال در نشست بررسی بازگشایی موقت مساجد در لیالی قدر (سه شنبه شب، پنجشنبه شب هفته جاری و یکشنبه شب هفته آینده) افزود: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها بویژه صداوسیمای مرکز کردستان در بخش‌های تلویزیونی و رادیویی به اطلاع‌رسانی در این مورد اقدام کند.
خوش اقبال با بیان اینکه ضروری است برای روحانیون و هیات امنای مساجد اطلاع رسانی لازم انجام شود، افزود: باید تلاش کرد کنترل رعایت امور بهداشتی در این چند شب در مساجد توسط خود امامان جماعت، هیات امنا و بسیج مساجد انجام شود.
خوش اقبال با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها در ارتباط با رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی اضافه کرد: در صورت نیاز می‌توان از نیرو‌های هلال احمر هم در کنار حضور عوامل علوم پزشکی و نیروی انتظامی برای کمک به انجام امور بهداشتی مساجد بهره برد.
وی با بیان اینکه برخی از دشمنان بدنبال ارتباط دادن شیوع بیماری با برخی فعالیت‌های مذهبی هستند که باید مراقب بود، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از برکات این ماه بهره لازم را ببریم، بهره بردن از این معنویات خواسته همه است، اما باید سلامت جامعه هم مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه روز گذشته روند ابتلا به کرونا در سنندج افزایشی بود که امروز کمی کاهش یافت، گفت: باید در شب‌های قدر نظارت لازم بر اینکه حاضرین در مسجد از ماسک و دستکش استفاده کنند وجود داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: باید در حد توان ماسک و دستکش در مساجد وجود داشته باشد تا اگر کسی بدون این لوازم بهداشتی در مسجد حاضر شد بتواند از آن‌ها استفاده کند.
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با بیان اینکه ماموستا‌ها و روحانیون هم باید در این زمینه توجیه شوند، افزود: باید تعدادی از افراد مطلع برای راهنمایی و توصیه به رعایت اصول بهداشتی در مساجد حضور داشته باشند.
فرماندار شهر سنندج هم دراین نشست گفت: اگر امروز اصول و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است کنترل بیماری در آینده دشوار شود.
ابراهیم زارعی اظهار داشت: شبکه استانی کردستان از امروز اطلاع رسانی را آغاز کند و مردم را قبل از حضور در مساجد از خطرات عدم رعایت اصول توصیه شده، آگاه نماید.
وی افزود: باید تلاش کنیم که زحمات و مشکلات کادر درمانی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کمتر شود تا بتوانند با این بیماری مقابله کنند.

منبع/خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار