رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از رتبه‌ی هفدهم استان کرمانشاه از جهت فضای کسب و کار خبر داد و گفت: خسارت وارده ناشی از شیوع بیماری کرونا به استان کرمانشاه ۲ هزار میلیارد تومان است که ۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی استان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 12 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کیوان کاشفی امروز در پنجاه و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: بسته پیشنهادی از سوی بخش خصوصی با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است ارسال کردیم و در صدد اجرایی کردن آن هستیم تا جهش واقعی در تولید با کمک آن ایجاد شود. گزارش اول امروز درباره فضای کسب و کار استان و بعد بحث تاثیر کرونا بر اقتصاد استان را بررسی کنیم.

در ادامه، گزارش فضای کسب و کار که با استفاده از مولفه های نهادی شامل محیطی، سیاسی و امنیتی و مولفه های اقتصادی شامل اقتصاد محیط و کلان همچنین مولفه های پیمایشی تعیین شده بود، اعلام گردید، بر همین اساس رتبه استان هفدهم در کشور(زمستان و پائیز 98) با کسب امتیاز 5/8 است که نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است.

کاشفی افزود: ما مولفه هایی در فضای کسب و کار داریم که پیمایشی نیست و نما رهایی ست که به صورت آماری مطرح می شود مثلا محیط امنیتی که در محاسبات رتبه ی فضای کسب و کار تاثیر می گذارد هر چقدر این را بتوانیم بهبود ببخشیم در فضای کسب و کار خود را نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: همچنین مطالعاتی انجام دادیم که تخمین میزان خسارت بیماری کرونا را مورد بررسی قرار دهیم، شاخص های مختلف را همراه با بحث گردشگری منطبق کردیم آمار نشان می دهد خسارت وارده به استان حدود 2 هزار میلیارد تومان و 5 درصد از سهم ما در تولید ناخالص را شامل می شود، بیش از 20 هزار نفر بر اثر کرونا در استان کرمانشاه بیکار شده اند. 30 پیشنهاد از طریق اتاق ایران ارائه شد که 95 درصد از آن در حوزه ملی و بخشی در حوزه مالی، بانکی (اما بانک ها همچنان سلیقه ای عمل می کنند) کار مهم ما این است که بانک ها سازمان امور مالیاتی با بخش خصوصی همراهی و مدارا کنند تا مجددا فعالیت ها را از سر بگیریم، انسداد مرزها و کندی صادرات سبب می شود به تازگی خساراتی به بخش هایی از صنعت وارد شود که مدام به روز رسانی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی ابراز داشت: در رابطه با بخش مسکن استان نیاز داریم به بازنگری در طرح های تفضیلی نیازمند است و در جلسات گذشته گفت و گویی انجام شد تا بخش خصوصی وضعیت مسکن را بهبود ببخشند، مردم زی نفع شوند و تخلفات کاهش یابد که به نظر می آمد میان دستگاه ها برای این امر همصدایی ایجاد شد.

در ادامه مشکلات ایجاد شده در حوزه صنعت ساخت و ساز و ساختمان مورد بررسی قرار گرفت، در این گزارش مشکلات ایجاد شده با چهار دیدگاه تشریح شد و بر استفاده از روش هایی مثل بهره گیری از تجربه شهرهای بزرگ، برگزاری جلسات، بازنگری طرح جامع و تفضیلی، اصلاح شهر کرمانشاه و سایر روش ها تاکید شد.

در ادامه مسعود شریفی مدیر کل شهرسازی کرمانشاه تصریح کرد: در طرح اقدام ملی که از طرح های بزرگ محسوب میشود،مشکلاتی وجود داشته اما در استان ما از سهمیه ای که برایمان در نظر گرفتند بیش از این پیش بینی کردیم که اگر عملیاتی شود اعتباری خوبی می آید برای استان، بحث زمین برای ما بسیار مهم است و محدودیت زیادی داشتیم برای اولین بار و به عنوان یک کار استثنایی،به نتیجه رسید و 340 هکتار زمین به شهر اضافه شد و زمین دولتی در شورای عالی شهرسازی تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود، دست مردم، مجموعه و مسئولین هم باز می شود

 

وی افزود: برای اهمیت کار، در زمان مسکن مهر تنها 14 هکتار زمین اضافه کنند، این یک کار بی‌نظیر است که می توان برای اماکن عمومی استفاده کرد و  موضوع خیلی مهمی که از سال 82 طرح جامع استان انجام شده بود و در جلسه دیروز عنوان کردند و در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود  و باید  این تجربیات را به کار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار