فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه ازکاهش بارندگی ها در کشور همسایه باعث شده که غیر از روزهای فصل بهار در فصول تابستان و پاییز نیز شاهد ورود ریزگردها به آسمان استان کرمانشاه باشیم.
کد خبر: ۸۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 12 May 2020

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:هوای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کنگاور از یکشنبه به دلیل ورود ریزگردها در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:میزان غلظت گرد و غبار در آسمان این در چهارشهرستان غربی به صورت میانگین ۲ هزار و ۹۷۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.این توده گرد و غبار از کنگاور وارد استان شده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر به نسبت گردو غبار از استان خارج شد و شاخص در قصر شیرین ۱۳۶ میکرو گرم بر متر مکعب و در کنگاور ۱۱۲ میکرو گرم بر متر مکعب است وهوا شهر کرمانشاه در وضعیت خوبی قرار دارد که ۷۱ میکرو گرم بر متر مکعب بود اما برای گروه های حساس شامل بیماران قلبی، ریوی، تنگی نفس و مادران باردار و سایر بیماران خاص ناسالم است.

یاوری منشا این ریزگردها را خارجی و از کشور همسایه دانست و تصریح کرد: باتوجه به کاهش بارندگی ها در کشور همسایه در سال جاری، پدیده ریزگردها در این کشور بیشتر از سال قبل شده و از این رو در برخی از روزهای هفته شاهد ورود ریزگردها به استان کرمانشاه هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه درپایان گفت: میزان غلظت گرد و غبار از ۰تا ۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب هوا پاک و از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم و از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم و از ۲۰۰ تا ۲۵۰ خیلی ناسالم و ۲۵۰ تا ۳۵۰ خطرناک است که در سال ۹۸ میزان آلودگی گردو غبار کم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار