رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتبار ۶۷۵ میلیارد ریال طرح بهسازی و روکش آسفالت ۱۳۹کیلومتر از راه‌های این استان در قالب ۱۴ پروژه عمرانی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱ 12 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا زیدآبادی در این زمینه افزود: این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و نگهداری از راه‌های استان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا اجرای ۱۴ پروژه در دستور کار قرار گرفت که ۱۰ پروژه فعال و عملیاتی شده و چهار پروژه دیگر در مراحل فراخوان، مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌باشد.

وی، پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت لایه نازک در باند شمالی کمربندی قم-اراک و بزرگراه قم – سلفچگان به طول ۲۵ کیلومتر، بازیافت سرد آسفالت در بزرگراه راهجرد – سلفچگان به طول هشت کیلومتر، بهسازی محور قدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیلومتر را تعدادی از پروژه‌های در حال اجرای این طرح عنوان کرد.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور سلفچگان – دلیجان به طول ۱۴ کیلومتر، تکمیل پروژه چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه به طول ۶ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت آزادراه قم – تهران به طول ۹ کیلومتر، بهسازی محور قدیم قم – کاشان به طول ۱۱ کیلومتر، بهسازی باند جنوبی کمربندی قم – اراک به طول ۱۲ کیلومتر و اجرای چیپ سیل محورهای روستایی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های فعال و در حال اجرای این طرح می‌باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های این طرح که در مرحله فراخوان، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بهسازی و روکش آسفالت تقاطع خرمشهر رمپ A و به طول ۲ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت محور پردیسان – ورجان به طول چهار کیلومتر و بهسازی و لکه‌گیری محورهای روستایی قمرود به طول ۱۹ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت محور قم – جعفریه از جمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به پروژه چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه، افزود: با توجه به مطالبات مردمی در خصوص چهار خطه کردن هشت کیلومتر ابتدایی این محور ترانزیتی، با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده قفل اجرایی این پروژه پس از سال‌ها وقفه باز و عملیات تکمیلی آن آغاز شد.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ضمن تاکید بر رعایت ایمنی توسط رانندگان، اضافه کرد: به دلیل تعدد و ترافیک طرح‌های عمران جاده‌ای در سطح راه‌های استان طی سال جاری از کاربران جاده‌ای درخواست می‏شود با شکیبایی و توجه بیش‌ازپیش به علائم ایمنی نصب‌شده در راه‌ها و ابتدای پروژه‌ها، تعامل لازم را با مجریان این پروژه‌ها لحاظ فرمایند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۰۸ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر راه اصلی عریض، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی معمولی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۵۴ کیلومتر راه فرعی درجه ۲ آسفالته در استان قم وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار