کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران است و با داشتن بیش از هفت هزار سال قدمت شهرنشینی، یکی از زیباترین شهرهای ایران است. یکی از زیباترین سنت‌های ایران یعنی گلاب‌گیری هر ساله در کاشان انجام می‌شود و افراد زیادی از تهران و شهرهای دیگر برای بازدید از این مراسم شگفت‌انگیز به کاشان سفر می‌کنند. وجود جاذبه‌های زیاد در شهر کاشان باعث شده تا بلیط اتوبوس تهران کاشان در بعضی فصول سال طرفداران زیادی پیدا کند. علاوه بر تمام این جذابیت‌های کاشان، این شهر به داشتن اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی تاریخی هم معروف است. یکی از این هتل‌های محبوب، هتل مهینستان راهب کاشان است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این هتل بپردازیم و دلایل محبوبیت آن را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۸۴۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 11 May 2020

کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران است و با داشتن بیش از هفت هزار سال قدمت شهرنشینی، یکی از زیباترین شهرهای ایران است. یکی از زیباترین سنت‌های ایران یعنی گلاب‌گیری هر ساله در کاشان انجام می‌شود و افراد زیادی از تهران و شهرهای دیگر برای بازدید از این مراسم شگفت‌انگیز به کاشان سفر می‌کنند. وجود جاذبه‌های زیاد در شهر کاشان باعث شده تا بلیط اتوبوس تهران کاشان در بعضی فصول سال طرفداران زیادی پیدا کند. علاوه بر تمام این جذابیت‌های کاشان، این شهر به داشتن اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی تاریخی هم معروف است. یکی از این هتل‌های محبوب، هتل مهینستان راهب کاشان است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این هتل بپردازیم و دلایل محبوبیت آن را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه هتل راهب مهینستان کاشان

اقامتگاه تاریخی راهب مهینستان کاشان از جمله خانه‌های قدیمی کاشان است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این اقامتگاه در محله درب باغ و در خیابان فاضل نراقی واقع شده است و در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مهینستان راهب در سال ۱۳۸۹ زیر نظر استاد معماری ایران آقای سید علی اکبر حلی مورد مرمت قرار گرفت و این فرآیند در سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. خانه تاریخی راهب مهینستان از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی ایران انتخاب شده است. ترکیب آخرین امکانات روز دنیا با فضای سنتی این خانه، محیط دلپذیری را رقم زده است.

درباره هتل مهینستان راهب کاشان

هتل راهب مهینستان چطور جایی است؟

قدم گذاشتن به داخل اقامتگاه راهب مهینستان شما را حیرت‌زده می‌کند. مواجه شدن با فضایی که در عین تاریخی بودن در دو قدمی شماست، هر آدمی را سر ذوق می‌آورد. همانطور که قبلا گفتیم، این خانه متعلق به دوران قاجار است، ولی امکانات مدرن آن باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید. بخش‌های اصلی عمارت شامل ساختمانی دو طبقه، سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط خدمه است. در این خانه یک بادگیر هم وجود دارد که زیبایی دوچندانی به فضا بخشیده است. بادگیری از نوع بادگیرهای چهارطرفه که به آن بادگیر یزدی هم گفته می‌شود.

درباره هتل مهینستان راهب کاشان

به مهینستان راهب لقب لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی کل کشور را داده‌اند. دلیل این مسئله شاید وجود آخرین امکانات روز دنیا در کنار فضای سنتی این عمارت و ارائه خدمات مدرنی باشد که باعث فراهم شدن رفاه و آسایش مسافران می‌شود.

این عمارت دارای رستوران بسیار معروفی هم است. آنقدر معروف که اکثر افرادی که بلیط هواپیما تهران کاشان می‌خرند و به کاشان سفر می‌کنند، برای غذا خوردن به رستوران سنتی مهینستان راهب می‌روند. محبوب‌ترین غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند عبارتند از: تاس کباب، گوشت و لوبیا، خورشت نخود آله و چلو دیزی. اقامتگاه مهینستان راهب شربت‌های سنتی خود را هم به صورت هفتگی از قمصر کاشان تامین می‌کند.

هتل مهینستان راهب چه امکانات و خدماتی دارد؟

هتل مهینستان راهب دارای ۱۶ اتاق است که ۱۲ عدد آنها در دو طبقه و داخل حیاط اصلی، ۳ اتاق داخل حیاط خلوت جداگانه و یک اتاق بیرون مجموعه قرار گرفته است. خدمات دیگری که این هتل به مسافران خود ارائه می‌دهد عبارتند از: صندوق امانات، اینترنت در لابی، کافی شاپ، رستوران، پارکینگ و لباسشویی.

یکی از خدمات جالبی که هتل مهینستان راهب ارائه می‌دهد و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است، گشت درون شهری رایگانی است که روزهای شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود و طی آن، گردشگران به مکان‌های تاریخی و سنتی شهر برده می‌شوند.

کدام جاذبه‌های کاشان نزدیک هتل مهینستان راهب هستند؟

هدف عده زیادی از خرید بلیط هواپیما تهران کاشان ، گشت و گذار در دل این شهر تاریخی است. اگر در هتل مهینستان راهب اقامت داشته باشید، یعنی شما هم از علاقه‌مندان اماکن تاریخی و سنتی هستید. پس بهتر است با این مکان‌های تاریخی آشنا شوید:

خانه تاریخی بروجردی‌ها: خانه بروجردی‌ها خانه‌ای است که بر اساس قصه‌های عاشقانه ساخته شده است. داستان این خانه به جایی برمی‌گردد که سید مهدی نطنزی از تجار مشهور شهر، از دختر طباطبایی خواستگاری می‌کند. طباطبایی شرط می‌کند که برای انجام این وصلت، نطنزی باید خانه‌ای به زیبایی خانه طباطبایی‌ها بسازد. به این شکل خانه بروجردی‌ها ساخته شد و همه روزه گردشگران زیادی را در دل خود می‌پذیرد.

خانه بروجردی‌ها در محله سلطان میر احمد و خیابان علوی واقع شده است. این خانه سه ورودی داشته که هنوز هم هر سه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خانه طباطبایی‌ها: این خانه هم یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر کاشان است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. اصالت و معماری خانه طباطبایی‌ها زبانزد خاص و عام است و تزئینات مجلل و باشکوهی هم دارد. این خانه در نزدیکی خانه بروجردی‌ها و در جوار امامزاده سلطان امیر احمد واقع شده و آدرس آن از این قرار است: محله سلطان میر احمد، خیابان علوی.

هتل مهینستان راهب کاشان را چطور رزرو کنیم؟

حال که با هتل مهینستان راهب بیشتر آشنا شدید، شاید بخواهید به طور اینترنتی آن را رزرو کنید. انجام این کار بسیار ساده است و می‌توانید به سایت علی بابا رفته و به بخش رزرو هتل از علی بابا بروید. پس از رزرو هتل، می‌توانید به بخش خرید بلیط هواپیما از علی بابا بروید و بلیط هواپیما تهران کاشان خود را با قیمتی استاندارد خریداری کنید. سفر خوبی را برای شما آرزو می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار