معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: بیش از ۱۳ هزار حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 11 May 2020

عرفان مومن‌پور گفت: براساس آخرین آمار بدست آمده، در حال حاضر هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف این استان وجود دارد که اطلاعات آن‌ها ثبت شده است.

او افزود:با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی، با حفر چاه‌های غیرمجاز با جدیت برخورد و با هماهنگی دستگاه قضایی اقدام به انسداد آن‌ها می‌شود.

مومن‌پور بیان کرد: در کردستان بیش از ۱۳ هزار حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد منابع برقدار و مابقی آن شامل ۶۷ درصد منابع غیربرقی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ حلقه چاه خانگی دارای مجوز نیز در این استان وجود دارد که اغلب برای شرب استفاده می‌شود.

مومن‌پور تاکید کرد: از آنجایی که چاه خانگی اغلب در منازل برای تامین آب شرب مورد نیاز حفر می‌شود، بنابراین آمار دقیقی از تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان وجود ندارد.

او گفت: در صورت ارائه گزارش کارشناس شرکت آب منطقه‌ای و شناسایی منابع آبی سالم برای استفاده شرب در اطراف چاه خانگی، چاه حفر شده غیرمجاز تلقی شده و مسدود می‌شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار