کد خبر: ۸۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 11 May 2020

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: فرسودگی ناوگان کار آبرسانی به عشایر این استان را سخت تر کرده است.

محمد رضا قلی پور با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی و آغاز کوچ عشایر، تأمین آب شرب و دام از مهمترین برنامه های اداره کل امور عشایر استان است، اظهارکرد: آبرسانی به پنج هزار خانوار و 800 هزاررأس دام عشایری استان با تانکرهای آبرسان انجام خواهد شد.

وی افزود: آب مورد نیاز دام و عشایر استان با استفاده از 13تانکر آبرسان دولتی، چند دستگاه تراکتور استیجاری در مناطق مختلف عشایری استان خراسان شمالی به خصوص نقاط سخت گذر با مشارکت نزدیک عشایر انجام می شود.

قلی پور تأمین آب مورد استفاده عشایر را از منابع آبی شهرها و روستاهای استان عنوان کرد و گفت: این آب به صورت بهداشتی (کلرزده)و با نظارت اداره بهسازی و امور تولید به دست عشایر می رسد.

وی افزود: مسافت های دور، جاده های پر پیچ و خم و کمبود امکانات و فرسودگی ناوگان آبرسانی کار آبرسانی به عشایر را سخت کرده است.

وی با اشاره به دستور استاندار در جلسه شورای عشایری استان، رفع موانع احتمالی آبرسانی به عشایر (تیغ زنی ایل راه ها و تأمین آب)را در اولویت کاری ادارات مرتبط با کوچ عشایر دانست.

قلی پور  با بیان اینکه عشایر در طول تاریخ همواره در حفظ و تأمین امنیت مرزها و دفاع از کشور نقش مهم و قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: این خانواده‌ها با آداب و رسوم کهن و فرهنگ غنی ایلی و عشیره‌ای و با وجود محدودیت‌های موجود و عدم برخورداری از امکانات مناسب بهداشتی، آموزشی و خدمات رفاهی و با کمترین بار مالی برای کشور به تولید ادامه می دهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار