مدیر جهاد کشاورزی "قیروکارزین" از آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط خرداد ماه عملیات برداشت ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 10 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهدی همتی افزود: عملیات برداشت گندم به طور هم زمان در ۲ منطقه افزر و مبارک آباد با به کار گیری ۱۱ دستگاه کمباین شروع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، او با اشاره به سطح ۴ هزار هکتاری گندم در این شهرستان، عنوان کرد: انتظار می‎رود بیش از ۱۶ هزار تن گندم از مزارع قیروکارزین برداشت و راهی سیلوهای ذخیره سازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین اظهار کرد: به منظور خرید گندم کشاورزان دو مرکز خرید تضمینی توسط تعاونی روستایی در شهر قیر و افزر دائر که چهار نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوان عامل تشخیص و عامل ذیحساب به این مراکز مامور و مستقر شده‎اند.

به گفته همتی؛ در زمان خرید هر محموله از گندم تحویلی کشاورز ارائه تصویر کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و شماره همراه شخص کشاورز که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‎های کشاورزی ثبت اطلاعات شده الزامی است .

او اضافه کرد: هر گاه میزان تولید مزرعه گندم بالاتر از میزان پیش‎بینی ثبت شده در سامانه مذکور باشد احتمالا فرایند خرید با اشکال مواجه می‎شود از این رو کشاورز پس از مراجعه به کارشناس پهنه محل فعالیت خود و بررسی موضوع نسبت به افزایش پیش‎بینی تولید اقدام کند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین همچنین با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم به قیمت ۲۵ هزار ریال، خاطرنشان کرد: هر گونه خرید و فروش گندم خارج از مراکز خرید تضمینی و کد دار ممنوع است و کشاورزان مجاز به انجام این کار نیستند.

 محصول گندم از محصولات راهبردی است که دولت برای خودکفایی در آن و قطع واردات، برنامه ریزی‌های کلان کرده و در راستای افزیش تولید آن یارانه پرداخت می‌کند.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار