اولین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان خراسان شمالی برای آسیب دیدگان کرونا، اعلام میزان فطریه و همچنین تصمیم‌گیری برای جمع‌آوری فطریه برای حفظ سلامت جان مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 10 May 2020

الهی راد  مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی   گفت: مردم نوع‌دوست استان خراسان شمالی پارسال  ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن زکات واجب و سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن فطریه بوده است.

او  رشد زکات پرداختی مردم طی سال‌های ۹۸ به ۹۷ را بیش از ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود : ۶۰ درصد این رقم برای محرومین و نیازمندان و ۴۰ درصد آن نیز برای ساخت و آبادانی روستا‌ها در بخش احداث مسجد، حسینیه، خانه عالم و ... هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تشریح هزینه کرد زکات در حوزه محرومان افزود: ۶۰۰ میلیون تومان از زکات سال قبل برای نیاز‌های تحصیلی و آموزشی،۳۴۰ میلیون تومان برای مرمت مسکن،۵۲ میلیون تومان برای درمان، ۲۱۵ میلیون تومان برای جهیزیه و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در بخش معیشت نیازمندان و باقی‌مانده در سایر بخش‌ها هزینه شده است.

او  اظهار داشت: از مجموع ۵۴۲ روستای دارای شرایط پرداخت زکات، ۳۰۹ روستا زکات واجب خود را پرداخت کردند و البته شهرستان‌هایی مانند اسفراین نیز در بحث پرداخت زکات مستحبی پیشرو هستند.

او  در ادامه به‌ضرورت جمع‌آوری فطریه به‌صورت غیرحضوری و از طریق شیوه‌های الکترونیکی برای حفظ سلامت مردم تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون در حال فراهم‌سازی زمینه مناسب برای اجرای این طرح هستیم به‌زودی راه‌های پرداخت فطریه اعلام و از طریق رسانه‌های به اطلاع مردم روزه‌دار استان می‌رسد.

او همچنین با اشاره به شماره‌حساب‌های نامعلوم منتشره در فضای مجازی و فاقد مجوز برای جمع‌آوری فطریه، از پلیس فتا تقاضا کرد این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

انتهای پیام/ه

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار