حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی‌پیام گفت: قبل از اینکه بیماری کرونا فراگیر شود، تذکری به مساجد مبنی بر رعایت بهداشت داده شد تا باز باشند، اما در ایام نوروز برخی از مسافران نوروزی با تعطیل شدن هتل‌ها برای اسکان به مساجد پناه آوردند که همین عامل باعث شد، مساجد برای مقطعی باز نباشند.
کد خبر: ۸۴۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 06 May 2020
مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان گفت: مساجد همدان تعطیل نیست، اما برگزاری نماز جماعت مشروط به اعلام وضعیت سفید از سوی مراجع بهداشتی استان است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدی‌پیام ضمن تاکید بر اینکه مساجد تعطیل نیستند اظهار کرد: با وجود تعطیل نبودن مساجد، اما برگزاری نماز جماعت مشروط بر اعلام وضعیت سفید از سوی مراجع بهداشتی استان است.

مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان تصریح کرد: در آن مقطع با امام جمعه همدان مشورت کردیم که گفتند اگر شرایط بحرانی است، نماز جماعت در مساجد برگزار نشود، اما فعالیت‌هایی، چون تولید ماسک و... در مساجد مانعی ندارد.

وی بیان کرد: با گذشت تعطیلات نوروزی آگاهی‌ها بیشتر و مسافرت‌ها کنترل شد و با توجه به این مسائل همچنان مقرر شد مساجد تنها برای فعالیت‌هایی در زمینه مقابله با کرونا و خواندن نماز به صورت فرادا باز باشد و الزاماً اذان همواره از مساجد پخش شود.

محمدی‌پیام یادآور شد: اخیراً با توجه به اینکه وضعیت ابتلا به کرونا نسبت به قبل بهبود یافته و از طرف دیگر اطلاعات مردم نسبت به تکالیف بهداشتی بیشتر شده، برخی مراکز و اجتماعات بازگشایی شدند، اما همچنان مساجد نباید نماز جماعت برگزار می‌کردند.

وی ادامه داد: طی روز‌های اخیر برخی هیات امنا و امام جماعت مساجد با حضور در دفتر امام جمعه خواستار بازگشایی مساجد همراه با پروتکل‌های بهداشتی شدند، بنابراین برخی مساجد نیز که جنبه محوری داشتند، اجازه فعالیت گرفتند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان خاطرنشان کرد: این مساجد موظف هستند شرایطی همچون جلوگیری از ورود افراد سالمند، بیمار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای را رعایت کنند و کسانی که وارد می‌شوند نیز ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: مابقی مساجد نیز تا زمانی که وزارت بهداشت و مسولان استانی بهداشت اعلام وضعیت سفید برای هر شهری از استان نداشته باشند، حق برگزاری نماز جماعت ندارند و اگر جماعتی برگزار شده و کسی مبتلا شود، کسانی که مسجد را فعال کرده‌اند، فردای قیامت پاسخگو باید باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار