مدیرکل بهزیستی زنجان:
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کارفرمایانی که برای معلولان اشتغالزایی کنند و آنها را در مجموعه‌های خود به کارگیرند، از تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 06 May 2020

کارفرمایان با به‌کارگیری افراد معلول از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کارفرمایانی که برای معلولان اشتغالزایی کنند و آنها را در مجموعه‌های خود به کارگیرند، از تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد بهره‌مند می‌شوند.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حمایت‌های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی با هدف ایجاد بسترهای لازم جهت ثبات و پایداری اشتغال های ایجاد شده، از طریق کمک به پرداخت سهم بیمه انجام می‌شود، افزود: کارفرمایان به ازای به کارگیری هر یک معلول می توانند تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

وی یکی از شیوه‌ها و راه‌های حفظ و پایداری اشتغال ایجادشده را ارائه بسته‌های کمکی و تشویقی ذکر کرد و گفت: بر این اساس در صورت به کار گیری افراد دارای معلولیت کمک هزینه ارتقای کارآیی فرد دارای معلولیت شاغل تا پنج سال قابل پرداخت است که در سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد ریال به ۳۵ نفر از این افراد پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: شدت معلولیت فرد معلول جویای کار برای تعیین میزان کمک هزینه ارتقای کارآیی مهم بوده و بر مبنای شاخص‌هایی انجام می‌شود.

به گفته محمدی، این امر با توجه به طبقه­‌بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت و تغییرات آن در کمیسیون پزشکی، توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت و کمیته تخصصی توانبخشی حرفه­ ای و اشتغال افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: کارفرمایان به منظور بهره‌مندی از این کمک هزینه باید در ابتدا به عنوان متقاضی به کارگیری فرد دارای معلولیت، در سامانه اشتغال سازمان بهزیستی و بانک اطلاعاتی کارفرمایان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: همچنین باید با افراد معلول جویای کار حداقل قرارداد به کارگیری یک‌ساله منعقد کرده و حقوق و دستمزد این افراد را بر اساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوطه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان طی سال گذشته حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به تعداد ۷۵۸ نفر پرداخت کرده که سال گذشته بر اساس اعتبار ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به منظور تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نزدیک به ۲۰میلیارد ریال به جامعه هدف بوده است.

منبع/ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار