مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به حرکت توده گرد و خاک خارجی به سمت استان گفت: بیشترین غلظت این توده گرد و خاک در اواسط روز به اهواز می‌رسد.
کد خبر: ۸۴۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 06 May 2020

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: توجه به تاثیر سامانه بارشی و ضرایب بالای ناپایداری تا اوایل وقت روز پنجشنبه، همچنان شاهد رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال، شرق و به صورت نقطه‌ای در دیگر مناطق استان خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: توده گرد و خاک تشکیل شده در کشور عراق از ساعات آینده باعث کاهش دید افقی ابتدا در مناطق غربی، مرکزی و سپس در دیگر مناطق استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این توده گرد و خاک عراقی در حال نزدیک شدن به مرزهای استان خوزستان است و احتمالا بیشترین غلظت آن اواسط روز به شهر اهواز خواهد رسید.

وی بیان کرد: در پی وقوع گرد و غبار، دید در مناطق غربی، مرکزی و جنوب غربی خوزستان به کمتر از ۶۰۰ متر خواهد رسید.

سبزه‌زاری ادامه داد: این توده گرد و خاک از نوع پشت جبهه‌ای است و بعد از بارندگی انتظار ورود آن را داریم. اوایل صبح امروز نیز دید افقی در سماوه به ۹۰۰ متر، کربلا ۳۰۰، ناصریه ۲۰۰ و کوت به ۲۰۰ متر رسیده بود.

وی بیان کرد: امروز چهارشنبه وزش بادها متوسط تا شدید بوده و شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. موج بارشی بعدی نیز از اواخر جمعه وارد استان خوزستان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۹.۹ و دهدز با ۱۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۷.۹ تا ۳۹.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار