استاندار خبر داد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص شهرهای سفید اصلاحاتی داشته است، گفت: این اصلاحات انجام می‌شود تا اطلاعات اشتباه، باعث طغیان بیماری در منطقه‌ای نشود.
کد خبر: ۸۴۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 06 May 2020

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تعداد موارد مثبت کروناویروس در خوزستان افزایش یافته و باید مراقبت جدی‌تری داشته باشیم. مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و رفتار خود را اصلاح کنند و مانند ۴۰ روز پیش که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند، رفتار کنند.

وی افزود: البته تعداد آزمایشگاه‌ها و نمونه‌برداری‌ها نیز افزایش یافته است. عمده بیماران شناسایی‌شده، سرپایی بوده‌اند و با حال عمومی خوب هستند؛ قبلا تنها از بیماران بدحال آزمایش کروناویروس اخذ می‌شد اما با افزایش آزمایشگاه‌ها، به سراغ موارد تماس بیماران مبتلا به کرونا هم رفته‌ایم و نمونه‌گیری از آنان انجام شده و در نتیجه، تعداد موارد مثبت افزایش یافته است که این افزایش موارد مثبت، قدرت بیماریابی ما را نشان می‌دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر چه بیماران مبتلا به کرونا زودتر شناسایی و از جامعه جدا شوند، بهتر است و این نقطه مثبت کار است زیرا این بیماران تعداد کمتری را آلوده می‌کنند. البته بهترین موضوع این است که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کمترین آلودگی را داشته باشیم اما در صورت آلودگی، شناسایی و جداسازی مبتلایان بسیار اهمیت دارد.

شریعتی گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، هشداری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن آلودگی است و البته به ما این نوید را می‌دهد که می‌توانیم سریع‌تر افراد آلوده را از جامعه جدا و در نتیجه، بیماری را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اثربخش بودن فعالیت‌های کادر درمانی، تصریح کرد: سیستم‌های درمانی ما کنترل‌های خوب و مراقبت‌های خوبی داشته‌اند و با این کنترل‌ها، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان پایین است و امیدواریم به همین منوال ادامه مسیر را پیش ببریم.

استاندار خوزستان گفت: این وضعیت در خوزستان هم امیدی برای ما و هم هشداری برای مردم است؛ اگر جامعه رفتار خود را اصلاح نکند، ممکن است مجبور می‌شویم به عقب برگردیم و محدودیت‌ها مجددا اعمال شوند.

شریعتی عنوان کرد: در صورت لزوم حتما محدویت‌ها اعمال خواهند شد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است و مهم‌ترین اولویت ما سلامت مردم است. اگر رفتار مردم اصلاح نشود، مجبور می‌شویم در برخی شهرها و مناطق به عقب برگردیم و تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای اعمال کنیم.

وی بیان کرد: از امروز ۱۰۰ اکیپ‌ برای نظارت، تذکر و برخورد با اصناف متخلف تشکیل شده است و سایر شهرستان‌ها را نیز مکلف کردیم این کار را با جدیت بیشتر انجام دهند. در این زمینه با هیچکس مسامحه‌ای نمی‌کنیم و برای حفظ سلامت مردم با هیچکس تعارف نداریم.

استاندار خوزستان گفت: از سازمان صمت نیز خواسته‌ایم از حالت کم‌تفاوتی و بی‌تفاوتی خارج شوند و فعالانه‌تر عمل کنند. در عین حال فرمانداران نیز در این خصوص نظارت می‌کنند و موارد را به من گزارش می‌کنند تا اگر اهمال یا کوتاهی باشد، برخورد قاطعی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص شهرهای سفید اصلاحاتی داشته است، اظهار کرد: این اصلاحات انجام می‌شود تا اطلاعات اشتباه، باعث طغیان بیماری در منطقه‌ای نشود. تاکنون در خوزستان طغیان نداشته‌ایم و اوضاع تحت کنترل است اما با رفتارهای بهتر می‌توانیم موارد ابتلا را کاهش دهیم.

شریعتی بیان کرد: اگر در خصوص شهرهای سفید اشتباهی شود، ممکن است با طغیان مواجه شویم، بنابراین به دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کردم که مراقبت داشته باشند و هر جا که صلاح دانستند اعلام کنند تا مدیریت را اعمال کنیم.

استاندار خوزستان افزود: فرمانداران بر حسن اجرای کارها مسئول هستند و تمام مسئولان ادارات شهرستان‌ها موظف هستند با فرمانداران هماهنگ باشند. در صورتی که مدیری با فرماندار در زمینه کرونا و موارد مختلف همکاری نداشته باشد، فرماندار می‌تواند مدیر را عزل کند.

وی بیان کرد: امیدواریم به سمت و سوی تصمیمات سخت‌تر نرویم اما در صورت لزوم حتما این کار را انجام خواهیم داد.

شریعتی گفت: برای بحث‌های عید فطر نیز رفتار اجتماعی مردم را رصد و در صورت لزوم تصمیمات سخت و محدود کننده‌ای اتخاذ می‌کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار