سعید شرفی درباره طرح جایگزین سینما نیز بیان کرد: حوزه هنری با همکاری سایت فیلم گردی برای علاقمندان اقدام به پخش فیلم به صورت رایگان کرده است، اما همدان ظرفیت اجرای طرح‌هایی مانند سینما ماشین را ندارد.
کد خبر: ۸۴۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 05 May 2020
مدیر امور سینمایی حوزه هنری همدان درباره خسارت اقتصادی کرونا به سینما‌های استان گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون خسارت یک میلیارد تومانی به سینما‌های همدان وارد شده است.

به گزارش ایسنا، شرفی با بیان اینکه با شیوع کروناویروس و به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما‌های کشور به صورت کامل تعطیل شده است، اظهار کرد: بازگشایی سینما‌ها به صورت سراسری و منوط به دستور وزاتخانه است، اما احتمال می‌رود با توجه به شرایط نزولی مبتلایان به کرونا، سینما‌ها با رعایت فاصله هوشمند برای عید فطر بازگشایی شوند.

 وی درباره طرح جایگزین سینما نیز بیان کرد: حوزه هنری با همکاری سایت فیلم گردی برای علاقمندان اقدام به پخش فیلم به صورت رایگان کرده است، اما همدان ظرفیت اجرای طرح‌هایی مانند سینما ماشین را ندارد.

بنا به گفته رئیس سازمان سینمایی، پرداخت وام قرض‌الحسنه به سینما‌های بخش خصوصی به ازای هر پرده ۱۰ میلیون تومان به شرط اخراج نکردن کارکنان، به تعویق انداختن پرداخت اقساط اعضای خانه سینما به مدت سه ماه، پرداخت هزینه سهم کارفرمای بیمه تأمین اجتماعی کارکنان آموزشگاه‌ها، لابراتورها، شرکت‌های پخش و سینما‌ها از طریق اعتبارات حمایتی سازمان سینمایی از اسفندماه تا زمان بازگشایی سالن‌های سینما و حمایت از فیلم‌های سینمایی اکران‌نشده در صورت عرضه در شبکه نمایش خانگی از موارد حمایتی این سازمان در این ایام است.

در حال حاضر سینما‌های استان شامل سینما قدس و فلسطین همدان، سینما بهمن ملایر و سینما آزادی تویسرکان و سینما فرهنگ نهاوند است و سایر شهرستان‌ها از داشتن سینما محروم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار