رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شهرداری قم گفت: بهترین کار این است تمام تصمیماتی که برای مدیریت شهری و شهر گرفته می‌شود، از طریق سازمان فرهنگی فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۸۴۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴ 05 May 2020

به گزارش تابناک قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با بیان میزان تاثیرگذاری اقدامات سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای توسعه مسائل فرهنگی از سوی این سازمان در حال انجام است و یک سری فرهنگ‌سازی‌ها برای حل مشکلات شهری انجام می‌دهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شهرداری قم به اقدامات توسعه‌ای سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهردای قم اشاره و ابراز کرد: توسعه و احیای خانه فرهنگ‌ها یکی از اقدامات خوبی بوده که در جهت توسعه مسائل فرهنگی و فرهنگ شهروندی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: بهترین کار این است تمام تصمیماتی که برای مدیریت شهری و شهر گرفته می‌شود، از طریق سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم فرهنگ‌سازی شود؛ به این معنی که از مکانیزم ها و ابزارهایی که سازمان دارد استفاده کرده و آن‌ها را تبیین کنیم.

سبحانی ثابت به تصویب طرح ایجاد فضای سبز در خانه‌ها و ارتفاعات اشاره و ابراز کرد: شاید کسی به‌جز انبوه‌سازان و یا پیمانکاران که این طرح را اجرا می‌کنند از انجام این طرح خبر نداشته باشند؛ در حالی که در صورت فرهنگ‌سازی و تسری آن از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سبب توسعه این طرح در جامعه می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف حوزه فرهنگ شهروندی عنوان کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری می‌تواند موضوعات و موارد تعریف‌شده را جزو سیاست‌های خود قرار داده و از آن‌ها در راستای فرهنگ‌سازی استفاده کند.

وی ابراز کرد: طبیعی است سازمانی که بودجه مشخصی برایش دیده شود و استراتژی‌هایش به‌خوبی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود عملکرد خوبی نیز خواهد داشت، این‌ها لازم و ملزوم هم هستند اما اگر هر کدام از این‌ها لنگ بزند کار پیش نخواهد رفت.

سبحانی ثابت سپس به ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم پرداخت و گفت: با توجه به زحماتی که اعضای سازمان می‌کشند و توانایی‌هایی که دارند و با توجه به بودجه محدود و مشکلاتی که در پی شیوع ویروس کرونا برایشان به وجود آمده و پایین آمدن درآمدها مقداری دست سازمان بسته‌شده است اما عملکرد این سازمان مطلوب بوده و خوب ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شهرداری قم در پایان با تاکید بر لزوم توجه به امور فرهنگی و اهتمام شهرداری در این زمینه خاطرنشان کرد: اگر استراتژی‌های فرهنگی درست تعریف و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به‌خوبی انجام شود بسیاری از مسائل و مشکلات شهری کاهش پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار