مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید ۵۰۰ هزار تنی محصول گندم از کشاورزان خوزستانی خبرداد.
کد خبر: ۸۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 05 May 2020

خدارحم امیری‌زاده با اشاره به برداشت همزمان گندم و کلزا، دو محصول استراتژیک کشور در استان خوزستان اظهار کرد: در بسیاری از شهرستان‌های استان هنوز برداشت گندم در مزارع دیم در جریان است و ان شاالله با گذشت زمان و اتمام برداشت مزارع دیم، فاز برداشت مزارع آبی آغاز خواهد شد که در این صورت شاهد افزایش حجم تحویل محمولات به مراکز خرید تعیین‌شده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید دانه روغنی کلزا از ۵۵ هزار تن عبور کرده است، افزود: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۵۰۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

امیری‌زاده تصریح کرد: تا کنون ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است که این موضوع می‌تواند یک اتفاق خوب در جریان خرید گندم و کلزا در کشور باشد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار کرد: خرید گندم امسال بر پایه اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و تکمیل از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد و به هیچ وجه امکان خرید گندم از کشاورزان خارج از این سامانه وجود ندارد، بنابراین تاخیر بوجود آمده برای پرداخت وجه برخی از کشاورزان به دلیل وجود مشخصات ناقص آن‌ها در چک لیست‌های ارائه‌شده به بانک عامل بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: دولت قدردان زحمتکشان بی ادعای عرصه تولید است و با تمهیدات اندیشیده شده تمام تلاش خود را برای رضایت کشاورزان در زمینه افزایش نرخ خرید تضمینی و پرداخت سریع وجه خرید آن‌ها به کار بسته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار