برای اولین بار در زنجان؛
مدیرکل استاندارد استان زنجان از صدور نخستین گواهی محصول دانش‌بنیان KB-COP در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 02 May 2020

گواهی محصول دانش‌بنیان KB-COP صادر شد

مدیرکل استاندارد استان زنجان از صدور نخستین گواهی محصول دانش‌بنیان KB-COP در استان خبر داد.

داوود کارگرزاده، اظهار کرد: امسال که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، اداره‌کل استاندارد استان زنجان موفق به صدور نخستین گواهی محصول دانش‌بنیان KB-COP شد.

این مسئول با بیان اینکه کمیته علائم متشکل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با صدور این گواهی برای شرکت زرین شیمی‌گستر خاورمیانه موافقت کرده است، ادامه داد: در حال حاضر گواهی محصول دانش‌بنیان KB-COP برای محصول کلکتور پرعیارسازی کانسنگ اکسید مس تولیدشده این شرکت صادر شده است.

وی افزود: بر اساس آزمایش‌های انجام‌ شده، محصول کلکتور تولید شده از قابلیت پرعیارسازی بالایی برخوردار است و نسبت به محصولات مشابه شرکت‌های خارجی برتری دارد و این در حالی است که زنجان دومین استانی است که توانسته در کشور گواهی محصول دانش‌بنیان صادر کند.

کارگرزاده تصریح کرد: نقش نافذ استانداردها در جهش تولید ملموس بوده و چنانچه همه تولیدات داخلی با استاندارد عجین شود، به طور حتم با جهش تولید مواجه خواهیم بود که به تعبیر دیگر، عجین شدن تولیدات داخلی با استاندارد، نخستین گام جهش تولید است.

وی یادآور شد: چنانچه محصولات داخلی با استاندارد آغشته شده و از کیفیت مطلوبی برخوردار شود، منجر به استقبال مردم از تولیدات داخلی شده و زمینه رقابت بین شرکت‌های داخلی افزایش می‌یابد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر کالای تولیدی از کیفیت لازم برخوردار بوده و قیمت آن در حد معمول و مورد انتظار واقع شود، قطعا با تقویت رونق تولید و جهش تولید مواجه خواهیم شد.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار