استاندار خوزستان با اشاره به راه اندازی و به روز رسانی خطوط مختلف در شرکت لوله‌سازی اهواز، گفت: این شرکت به خوبی توانسته ظرفیت مناسبی برای همکاری و مشارکت در صنایع نفت، گاز و آب ایجاد کند که در سال جهش تولید قابل توجه است.
کد خبر: ۸۴۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 02 May 2020

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت لوله سازی اهواز از جمله مهمترین مشارکت این شرکت در حوزه نفت و گاز را تولید لوله برای پروژه استراتژیک گوره به جاسک دانست و اظهار داشت: این پروژه از نظر امنیت ملی برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه تاکنون شرکت لوله‌سازی اهواز به تعهدات خود به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه تولید نهایی از ورق‌های تولید شده از فولاد اکسین توسط لوله‌سازی اهواز انجام می‌شود، گفت: به صورت شبانه روزی تولید و پوشش لوله‌های انتقال گاز ترش و نفت فوق سنگین در حال انجام است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیش از این پوشش دولایه FBE لوله در کشور انجام نمی‌شد، گفت: با اصلاحاتی که در خط تولید صورت گرفت، شرایط لازم برای انجام این اقدام توسط لوله سازی اهواز فراهم شده است.

۳۰۰ کیلومتر از لوله های خط انتقال پروژه گوره به جاست تولید شد

شریعتی تصریح‌کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کیلومتر از سفارش وزارت نفت در زمینه تولید خطوط انتقال نفت گوره به جاسک در این شرکت تولید شده است.

وی تعهد لوله سازی اهواز برای مشارکت در اجرای این پروژه را ۵۰۰ کیلومتر عنوان‌کرد و افزود: این درحالی است که این امکان وجود دارد تا این شرکت میزان تعهدات خود برای مشارکت در این پروژه را بیشتر کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: در صورت موافقت وزارت نفت، این امکان وجود دارد که تمام یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر تولید لوله این پروژه در اهواز انجام شود.

شریعتی آزمایشگاه شرکت لوله‌سازی اهواز را به عنوان آزمایشگاه مرجع تضمین کیفیت  ورق‌های اسلب به کار رفته در لوله‌های این پروژه اعلام‌کرد و افزود: همزمان وزارت نفت تایید کیفیت ورق‌هایی که برای تولید این لوله‌ها استفاده شده است را از شرکت‌های تخصصی خارج کشور اخذ کرده است.

تولید لوله ۵۶ اینچ گازی اسپیرال

نماینده عالی دولت در استان همچنین به راه اندازی خط تولید لوله‌های ۵۶ گازی اسپیرال در شرکت لوله سازی اهواز اشاره‌کرد و گفت: این نوع لوله‌ها در صنعت گاز کاربرد با ارزش و ویژه‌ای دارند که این شرکت توانسته به تولید آن دست پیدا کند.

شریعتی تصریح کرد: این خط پیش از این برای تولید لوله‌های مورد نیاز صنعت آب کاربرد داشت که اما با توجه به نیاز صنعت نفت و گاز با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون یورو در فرآیند تولید این خط اصلاحات لازم انجام شد.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: از شرکت‌های ملی گاز و همچنین مهندسی و توسعه نفت انتظار داریم که برای حمایت از این اقدام، سفارش‌های خود را به لوله‌سازی اهواز بدهند.

مطالبات شرکت لوله‌سازی اهواز از وزارت نیرو پیگیری می‌شود

شریعتی همچنین به کاربرد تولیدات شرکت لوله‌سازی اهواز در صنعت آب اشاره‌کرد و گفت: پرداخت مطالبات باقی مانده این شرکت از سوی وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان می‌تواند به توسعه فعالیت‌ها و تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این شرکت کمک زیادی کند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، هرچه زودتر این مطالبات به لوله سازی اهواز پرداخت شود.

نماینده عالی دولت همچنین به گرایش صنعت آب برای استفاده از لوله های اسپیرال اشاره‌کرد و گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در پروژه‌های وزارت نفت با توجه به راه اندازی خط تولید این نوع لوله‌ها نیز، مشارکت داشته باشد.

بر اساس این گزارش، میزان مطالبات شرکت لوله‌سازی اهواز از وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.

تولید و پوشش لوله‌های انتقال گاز ترش و نفت فوق سنگین  در شرکت لوله سازی اهواز علاوه بر حفظ اشتغال موجود،  باعث جلوگیری از خروج منابع ارزی کشور به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو شد.

طرح ارتقاء کمی و کیفی پوشش FBE دولایه شرکت لوله سازی اهواز برای پوشش لوله‌های پروژه ملی گوره_جاسک است که ورق‌های آن در داخل کشور و توسط شرکت فولاد اکسین تولید می‌شود و ظرفیت کارخانه را از نظر کمی بیش از ۶۰ درصد افزایش می‌دهد، همچنین با راه‌اندازی دستگاه تولید محافظ پخ دوسر لوله علاوه بر بالا رفتن احتمال اخذ پروژه‌ها به دلیل کاهش قیمت تمام شده، سالانه صرفه جویی بیش از ۴۰ میلیارد ریال محقق می شود.

طرح گوره به جاسک انجام پروژه خط انتقال نفت خام از جنوب غربی ایران به جنوب شرقی ( گوره به جاسک) به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر با نیاز ۳۶۶ هزار تن ورق است.

همچنین به واسطه تولید ورق عریض در استان، ساخت لوله‌هایی که از استاندارد لازم در انتقال گازهای ترش و نفت فوق سنگین را داشته باشند؛ برای اولین بار در کشور انجام شد.

 

استاندار خوزستان: شرکت لوله‌سازی اهواز ظرفیت همکاری با صنایع را افزایش داد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار