کد خبر: ۸۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 30 April 2020
 

با بسته خبرهای انتظامی امروز ۱۱اردیبهشت ۹۹، همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

از دستگیری عامل تیراندازی سیرچ تا مرگ دلخراش کودک در استخر کشاورزی

تابناک/در بسته خبرهای انتظامی امروز ۱۱ اردیبهشت خبرهایی، از جمله: مرگ دلخراش  کودک در استخر کشاورزی، راه اندازی قرارگاه مشترک نیروهای مسلح برای مقابله با قاچاق کالا، کشف تریاک از بار هندوانه و….. را بخوانید.

عامل تیراندازی در سیرچ دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک متهم که اقدام به تیراندازی و مجروح نمودن یکی از شهروندان در دهستان سیرچ کرده بود، در عملیات ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

او با اشاره به کشف سلاح از این متهم و تحویل وی به مراجع قضایی، تاکید کرد: پلیس به پشتوانه حمایت‌های دستگاه قضایی با افرادی که بخواهند در نظم و آرامش و امنیت شهروندان خدشه وار کنند با جدیت برخورد می‌کند.

کشف ۲۳۱ کیلوگرم تریاک در درگیری پلیس با سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۳۱ کیلو گرم تریاک در درگیری تکاوران ۱۱۶ قرارگاه عملیات ابوذر با سوداگران مرگ خبر داد و گفت: در این عملیات، یکی از اشرار مسلح به هلاکت رسید و  ۲ متهم دیگر دستگیر شدند. 

سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان کهنوج با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای حمل مسلحانه یک محموله سنگین موادمخدر با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو پارس با عبور از محور‌های مناطق جنوبی استان مطلع شدند.

او افزود: ماموران با استقرار در محور رودبار-کهنوج، خودروی مورد نظر را مشاهده کرده و به آن دستور ایست دادند؛  اما سرنشینان این خودرو به طرف ماموران، تیراندازی کردند که با آتش سنگین ماموران مواجه شدند.

سردار ناظری تصریح کرد: تکاوران یگان ۱۱۶ با اقدام ضربتی موفق شدند یکی از افراد مسلح را به هلاکت رسانده و خودرو را متوقف و راننده  را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه ۲۳۱ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نیز که به عنوان اسکورت، خودروی حامل مواد را همراهی می‌کرد با هوشیاری و استقرار ضربتی ماموران متوقف و راننده آن نیز دستگیر شد.

کشف کالای قاچاق در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس به سیرجان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷۰ کیلو گرم گلابی، شش عدد دستگاه پوز بی سیم، ۱۵۰ عدد تیغه مته و ۳۰ قوطی ژل موبر قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد:  در این جریان یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری سارق تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در بافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت از دستگیری سارق تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی و کشف ۱۲۰ عدد تابلو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر بافت، دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی گوشک، موفق شدند با انجام یکسری کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه او را  در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ میرافضلی تصریح کرد: متهم در مواجهه با مدارک و شواهد پلیس به سرقت ۱۲۰ عدد تابلو و علائم راهنمایی از جاده‌های شهرستان اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با اشاره به اینکه سرقت تابلو‌ها و علائم رانندگی می‌تواند عواقب خطرناکی از جمله تصادفات رانندگی را در پی داشته باشد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد مشکوک در این رابطه، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

باند سارقان سیم برق در حین سرقت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۴ سارق سیم برق در عملیات ماموران کلانتری ۱۶ این فرماندهی  خبر داد.

سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پی چندین فقره سرقت سیم برق در چندین منطقه روستایی و شهری شهرستان کرمان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با بررسی‌های همه جانبه و انجام تحقیقات گسترده پلیسی و تلاش شبانه روزی موفق شدند، ۴ سارق را  که یکی از آن‌ها زن بود  در حین سرقت در حاشیه غربی شهر کرمان دستگیر کنند.

سرهنگ فداء با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو تیبا از سارقان افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از مخفیگاه آنان، مقادیر قابل توجهی سیم برق سرقتی را کشف کردند. 

 او با بیان اینکه این باند تا کنون به ۱۵ فقره سرقت در منطقه روستایی و شهری شهرستان کرمان اعتراف کرده است، بیان کرد: این افراد  پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 قاتل و همدستش کمتر از ۲ ساعت در رودبار دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب از دستگیری قاتل و همدستش کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت گفت: روز گذشته خبر قتل فردی در یکی از روستا‌های شهرستان رودبار جنوب به مرکز ۱۱۰ اعلام و بدون فوت وقت ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد، جوان ۲۰ ساله‌ای بر اثر تیراندازی فردی با سلاح ممنوعه به شدت مجروح و فوت کرده است.

سرهنگ فیروزبخت افزود: در بررسی‌های پلیس مشخص شد، این قتل با انگیزه سرقت اموال مقتول رخ داده و قاتل پس از این حادثه از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه ماموران با اشرافیت اطلاعاتی بر منطقه توانستند قاتل و همدستش را در کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کنند، تصریح کرد: از مخفیگاه قاتل یک سلاح ممنوعه و تعدادی مهمات کشف و یک دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شد و این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

مرگ دلخراش پسربچه ۲ و نیم ساله در استخر آب کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از غرق شدن پسر بچه ۲ و نیم ساله، داخل استخر مزرعه‌ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت پسر بچه ۲ و نیم ساله در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بدون فوت وقت ماموران به همراه تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل یک استخر کشاورزی و در بررسی‌های اولیه، مشخص شد پسربچه‌ای ۲ و نیم ساله به دلیل باز بودن درب استخر روباز به داخل آن سقوط کرده و غرق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش و با اشاره به افزایش بارندگی‌های اخیر به والدین توصیه کرد: مواظب فرزندان خردسال خود در برابر اینگونه خطرات احتمالی باشند.

راه اندازی قرارگاه مشترک نیروهای مسلح برای مقابله با قاچاق کالا

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید و تلاش همه جانبه مجموعه انتظامی در مبارزه با پدیده زیانبار قاچاق، از راه اندازی قرارگاه مشترک نیروهای مسلح در خصوص مقابله با قاچاق کالا خبر داد.

اولین نشست قرارگاه مشترک نیروهای مسلح  برای مقابله با قاچاق کالا با حضور فرمانده انتظامی استان، مسئولان پلیس امنیت اقتصادی، دادستان، نمایندگان سپاه، ارتش، اداره اطلاعات، استانداری، تعزیرات، اموال تملیکی و دادگستری برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان در این نشست با تاکید بر برگزاری یک جلسه آموزشی برای رابطین سایر نهادهای دخیل در مبارزه با قاچاق گفت: اولین جلسه قرارگاه استانی که اقدامات مشترک نیروهای مسلح در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا را دنبال می کند و برگرفته از منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  و با نگاه به نامگذاری سال جهش تولید است را برگزار کردیم تا به یک نقطه مطلوب در حوزه برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق برسیم.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: نیروهای مسلح در اجرای منویات رهبری ( مدظله العالی) پیشقدم هستند و بنا داریم یک جهش را برای مبارزه با کالای قاچاق داشته باشیم؛ چرا که تولید و توسعه در سایه امنیت اقتصادی است و یکی از موارد تاثیرگذار بر ناامیدی تولیدگران ورود کالای نامرغوب با قیمت نازل است که باعث زمین گیر شدن بازاریان و کاسب های ما شده است.

او گفت: ورود اقلام و کالاهای قاچاق، برخی از افراد را به واسطه گری به جای تولید سوق داده و تاثیر منفی بر تولید دارد و برای همین ناجا برابر فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) اولویت کاری خود را بر این قرار داده و می طلبد همه سازمان های دخیل در این امر با همکاری نیروهای مسلح استان کرمان انجام وظیفه کنند.

او بیان داشت: فرماندهی جدید سپاه ثارالله استان کرمان ادامه دهنده خدمات ارزشمند سردار ابوحمزه و مجموعه ارتش در همراهی با پلیس پیشقدم بوده و ناجا هم با تفکیک پلیس امنیت اقتصادی از پلیس آگاهی سعی خواهد کرد تا این رده فارغ از دیگر مسائل به طور تخصصی انجام وظیفه کند و در همین رابطه این پلیس در استان راه اندازی و با بهره گیری از یکی از کارشناسان مجرب پلیس آگاهی در حال فعالیت است.

سردار ناظری بیان کرد: امسال در سطح استان قصد داریم مبارزه با قاچاق کالا را با یک جهش روبرو کنیم تا در کشور به عنوان یک الگو دنبال شود و برابر تکلیف خود یک مقابله همه جانبه را در دستور کار قرار بدهیم و تلاش کنیم تولیدات داخلی به دست مردم برسند و زمینه ساز تولید و اشتغال مفید شوند.

مسئول ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این میان باید به استان کرمان به عنوان یک مرز پیشگیری از توزیع اقلام قاچاق در کشور نگاه و با یک کار جهادی و همکاری همه دستگاه ها، انهدام باندهای کلان قاچاق کالا را دنبال کنیم چراکه قاچاق سوخت در استان کرمان یک پدیده شوم و مضر برای اقتصاد کشور هست که نیاز است در این رابطه بسیار جدی تر عمل کنیم.

سردار ناظری افزود: این معضل علاوه بر زیان های اقتصادی بسیار، افراد بی گناه زیادی را طعمه حوادث و حریق های جاده ای می کند  و به همین دلیل ناجا پلیس امنیت اقتصادی را با یک توان جدید پایه گذاری کرد و با برگزاری جلساتی با استاندار و دیگر مسولان در صدد توسعه ایستگاه های بازرسی مناطق ورودی استان و تجهیز و توسعه مکان های نگهداری اقلام قاچاق خواهیم بود.

او ضمن جمع بندی نقطه نظرات مطرح شده این نشست گفت: امسال راه اندازی ۲ ایست و بازرسی که برابر مصوبه شاک ابلاغ شده اند را در دستور کار خواهیم داشت تا اداره تعزیرات در کنار رده های عملیاتی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بیش از پیش با رده های عملیاتی مجموعه انتظامی در ارتباط و تعامل باشد.

کشف ۲۰۰ کیلو گرم موادمخدر از بار هندوانه

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ قرارگاه عملیاتی ابوذر ۲۰۰ کیلو گرم تریاک جاساز شده در بار هندوانه کشف شد. 

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ قرارگاه عملیاتی ابوذر با انجام کار اطلاعاتی دقیق از حمل مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه کامیون مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه تکاوران یگان ۱۱۳ شهرستان راور با استقرار در یک نقطه از محور ماهان-کرمان کامیون‌های مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند.

سردار ناظری بیان داشت: ماموران با بررسی تخصصی از کامیون‌ها که بار هندوانه داشتند، ۱۶۲ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش و ۳۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در این رابطه ۳ نفر دستگیر، ۲ دستگاه کامیون توقیف و در مجموع ۲۰۰ کیلو و ۸۰۰ گرم موادمخدر کشف شد.

او افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار