استاندار خوزستان عنوان کرد:
استاندار خوزستان گفت: امسال طرح‌های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در خوزستان به صورت جدی پیگیری می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 29 April 2020

غلامرضا شریعتی در حاشیه اولین نشست شورای مسکن استان در سال ۹۹ که امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۹ دو هدف اصلی در حوزه مسکن استان دنبال خواهد شد؛ یکی از این اهداف بحث طرح اقدام ملی مسکن و مساله دیگر بحث مسکن مهر در خوزستان است که امسال به صورت جدی پیگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن به مسکن اولی‌ها و با ضوابط مشخص اختصاص داده می‌شود، افزود: این طرح جزو سیاست‌ها و وعده‌های رییس جمهور در دور دوم انتخابات بود و از این رو با جدیت پیگیر ساخت و اجرای آن در خوزستان هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در فاز اول این طرح قرار است کار ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد را در ۲۰ شهر استان آغاز کنیم. زمین برای اجرای طرح از سوی دولت اختصاص داده می‌شود و در این زمینه تا کنون ۱۰۰ هکتار برای اجرای طرح اختصاص داده شده است.

شریعتی با اشاره به شرایط طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: اجاره‌ زمین این واحدها به صورت ۹۹ ساله و کار ساخت آن‌ها توسط بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های ذیربط در استان خوزستان اجرایی خواهد شد. هزینه ساخت واحدها نیز به صورت اقساط ۵ ساله و با سود کم دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت برخی از این واحدها پیمانکار تعیین شده است و برخی از واحدها نیز در مرحله تعیین پیمانکار هستند و امیدواریم پس از مشخص شدن پیمانکار، روند ساخت آن‌ها به سرعت در استان اجرایی شود.

استاندار خوزستان در خصوص بحث مسکن مهر خوزستان نیز خاطرنشان‌کرد: تعداد بسیار زیادی مسکن مهر نیمه کاره در خوزستان وجود دارد که در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار واحد از آن‌ها به اتمام رسید و به متقاضیان تحویل داده شد. امسال نیز در برنامه داریم ۷ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و به متقاضیان واگذار کنیم تا تقریبا وضعیت مسکن مهر در خوزستان به صورت کامل تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار