استاندار خوزستان:
شریعتی تصریح کرد: به رغم اینکه از نظر معیشتی فشار زیادی به اقشار فعال در بخش‌های غیردولتی وارد شده است اما اگر اقتضا کند هر اقدامی که برای سلامت مردم لازم باشد انجام می‌دهیم و این عهد ما با مردم از روز اول بوده است و برای سلامت مردم مسامحه نمی‌کنیم و سلامت مردم خط قرمز ما است.
کد خبر: ۸۴۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 29 April 2020

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به روند صعودی شمار مبتلایان در روزهای گذشته در استان، اظهار کرد: این مسئله در راستای افزایش بیماریابی با توجه به راه‌اندازی چهار مرکز نمونه‌گیری و جداسازی سریع مبتلایان از جامعه مثبت است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: پیش از این در کشور و استان رویه به این شکل بوده که نمونه‌گیری فقط از افرادی بود که دارای علائم بستری بودند اما امروز از همه افراد مشکوک از جمله بیماران سرپایی نمونه‌گیری می‌شود.

شریعتی یادآور شد: محدودیت‌ها همچنان برقرار است و اقداماتی همچون کاهش یک‌سوم پرسنل ادارات، تعطیلی مراکز آموزشی، تعطیلی مجامع مذهبی، اتوبوس‌رانی و… به معنی وجود محدودیت‌هاست و این دست از اقدامات مؤثر است؛ البته حساسیت‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است و باید تا جایی که امکان دارد حساسیت‌ها را بالا ببریم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همه مسئولان و اقشار مختلف در حال تلاش هستند تا مراقبت‌ها حفظ و تشدید شود و مهم‌ترین دستور کار فرمانداران در این دوره باید موضوع مقابله با کرونا باشد.

وی تصریح کرد: اپیدمیولوژیست ها پیش‌بینی کردند اگر در استان خوزستان تا ۴۰ درصد محدودیت و فاصله‌گذاری انجام دهیم تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال آمار فوتی‌ها در حدود ۳۵۰ نفر خواهد بود.

شریعتی بیان کرد: بیماری‌های عفونی که مسری هستند به شکل ناگهانی شتاب می‌گیرند و این همت دست‌اندرکاران است که از اوج‌گیری سرایت پیشگیری شده است و تا امروز منحنی بیماری در استان تا جای ممکن به شکل مسطح تداوم داشته است.

استاندار خوزستان تأکید کرد: بررسی منشأ آلودگی افراد با دقت بیشتری صورت گیرد تا مداخله هوشمندانه‌تر و سریع‌تری داشته باشیم.

شریعتی بیان کرد: اقدامات انجام شده بسیار ارزنده بوده است به شکلی که بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های ما تاکنون جوابگو بوده است اما در بیماری‌های عفونی و مسری هر آن ممکن است عنان کنترل از دست ما خارج شود و باید مراقبت داشته باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: از مردم استان به ویژه مردم اهواز می‌خواهم جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند؛ همچنین اصنافی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند مورد تذکر و برخورد قرار گیرند.

شریعتی تصریح کرد: به رغم اینکه از نظر معیشتی فشار زیادی به اقشار فعال در بخش‌های غیردولتی وارد شده است اما اگر اقتضا کند هر اقدامی که برای سلامت مردم لازم باشد انجام می‌دهیم و این عهد ما با مردم از روز اول بوده است و برای سلامت مردم مسامحه نمی‌کنیم و سلامت مردم خط قرمز ما است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله که همه تلاش کنند و همت کنند که به نقطه افسارگسیخته شیوع این بیماری نرسیم.

رئیس شورای سلامت استان تصریح کرد: بنا نیست چیزی را از مردم پنهان کنیم و افزایش نمونه‌گیری‌ها برای کنترل هر چه بیشتر بیماری کرونا در استان خوزستان است.

شریعتی در پایان گفت: فرمانداران بسته به وضعیت شهرستان این اختیار را دارند که امکان فعالیت اصناف در طول روز را تا ساعت هشت شب مجاز اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار