مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: فروردین ماه سال جاری برای اولین بار دو میلیارد تومان کرک و پشم بز و گوسفند از خراسان جنوبی به چین صادر شد.
کد خبر: ۸۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 29 April 2020

محمد اصغرزاده اظهار کرد: سال گذشته از خراسان‌جنوبی بیش از ۸۰۰ تن تخم مرغ به کشور عراق صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی علاوه بر مرغ و تخم مرغ در بحث جوجه شتر مرغ و کبک نیز پتانسیل‌های بسیار خوبی برای صادرات دارد، بیان‌کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ جوجه شتر مرغ به ازبکستان و سه هزار قطعه کبک به پاکستان صادر کردیم.

اصغر زاده با اشاره به اینکه نباید بازارهای صادراتی استان را تنها محدود به یک یا دو کشور کنیم، گفت: صادرات یکی از مؤلفه‌های مهم برای رونق تولید و افزایش روحیه تولیدکنندگان برای کار و تلاش بیشتر است.

انتقاد از خام فروشی شیر شتر

وی با انتقاد از خام فروشی در محصولات مرتبط با دامپزشکی اظهار کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی برخی از محصولات چون شیر شتر به صورت خام‌فروشی عرضه می‌شود در حالی که می‌توان محصولات عدیده دیگری چون شیرخشک و کارامل از آن تهیه کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی و ۲۰ تن از تولید روزانه تخم مرغ در خراسان‌جنوبی مازاد بر نیاز استان است، ادامه‌داد: بخش عظیمی از این تخم مرغ مازاد به استان‌های فارس، خراسان‌رضوی و حتی کیش می‌رود.

اصغرزاده در زمینه موانع صادرات مرغ و تخم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دولت نهاده‌ها را با ارز دولتی در اختیار واحدهای طیور قرار می‌دهد و همین نهاده‌ها در نهایت منجر به پرورش مرغ و تولید تخم مرغ می‌شود.

رونق صادرات انگیزه تولیدکننده را افزایش می‌دهد

وی بیان‌کرد: از این جهت دولت در برخی مواقع برای صادرات برخی اقلام چون خوراک دام و طیور محدودیت و ممنوعیت ایجاد کرده و یا آن را منوط به پرداخت تفاوت نرخ ارز می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: هر گاه نرخ تعرفه صادرات پایین آمد، شوق و رغبت صادرکننده برای کار تلاش بیشتر جهت تولید نیز افزون شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه اتفاقات مثبتی در حوزه صادرات کالاهای بخش دامپزشکی در خراسان‌جنوبی رخ داده است، بیان‌کرد: برای اولین بار در فروردین ماه سال جاری از خراسان‌جنوبی کرک و پشم بز و گوسفند به ارزش دو میلیارد تومان به کشور چین صادر شد.

وی یادآور شد: دومین محموله کرک و پشم به ارزش ۵ میلیارد تومان آماده صادرات به کشور چین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار