دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: افتتاح هرگونه حساب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا بدون کسب مجور جمعیت هلال‌احمر ممنوع است.
کد خبر: ۸۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 29 April 2020

علی اصفهانی افزود: به‌منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو باید افراد، تشکل‌ها و موسسه‌های خیریه‌ای که قصد ورود به امر نیک جمع‌آوری کمک‌های نقدی با اعلام شماره حساب دارند ابتدا مجوز لازم را از  جمعیت هلال‌احمر دریافت کنند.

وی اظهارداشت: بر این اساس جمعیت‌ هلال‌احمر براساس این قانون بطور کامل بر میزان دریافتی کمک‌های مردمی و نحوه هزینه کرد آن نظارت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: براساس قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۹۸، اگر این مجوز اخذ نشده باشد، قوه‌ قضاییه اقدام به مسدود کردن حساب‌های بدون مجورو همچنین ممانعت از ادامه فعالیت آنها می‌کند.

وی یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از حساب‌های بدون مجوز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اصفهان گزارش نشده است.

۱۰ پرونده احتکار کالاهای سلامت در اصفهان تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰ پرونده در ارتباط با احتکار کالاهای سلامت و مواد شوینده باسوء استفاده از شرایط موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا در دادسراهای این شهر تشکیل شد.

وی اضافه کرد: تعدادی از پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است و برخی تکمیل و با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده است.

بازگشت زندانیان ترخیص شده از امروز به مرور آغاز می‌شود

اصفهانی با اشاره به پایان یافتن مدت مرخصی زندانیان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: از امروز ۱۰ اردیبهشت به نوبت برنامه بازگشت زندانیان با ترتیب و اولویت و تمهیدات صورت گرفته براساس پروتکل بهداشتی به زندان آغاز می‌شود.

وی  بیان داشت: بر این اساس به صورت موردی با زندانیانی که نیاز به تمدید مرخصی داشته باشند موافقت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: برنامه اعطای مرخصی به زندانیان به استثنای کسانی که سوابق جرایم و سرقت‌های متعدد، خشن و امنیتی داشتند در همان روزهای نخست شیوه ویروس کرونا صورت گرفت.

وی به تدابیر و تمهیدات بهداشتی لازم در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: بر این اساس مکان جداگانه‌ای برای زندانیان جدیدالورود فراهم شد تا آنها پس از قرنطینه ۱۴ روزه و در صورت مبتلا نبودن به بیماری کرونا به زندان مرکزی اعزام شوند.

اصفهانی همچنین به پیش‌بینی ۵۰ تخت بیمارستانی در مکان مجزایی از زندان مرکزی اشاره کرد و گفت: این تخت‌ها برای مواردی که احتمال بیمارشدن برخی زندانیان داده می‌شد و بمنظور سرایت نکردن بیماری به سایر افراد و انجام رسیدگی‌های لازم به فرد بیمار دایر شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی از باب ابتلای زندانیان به ویروس کرونا در زندان مرکزی اصفهان گزارش نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار