فرماندار پردیس با اشاره به تغییر و تحولات تقسیمات کشوری از موافقت هیأت دولت در ارتقا روستا خسروآباد به شهر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 27 April 2020
تهران| موافقت دولت با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در پردیس/ روستا خسروآباد به شهر ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، عبدالعظیم رضایی امروز در نشست با اصحاب رسانه پیرامون موضوع تغییر و تحولات تقسیمات کشوری اظهار داشت: برای ایجاد یا ارتقا یک شهر قوانین و نکات اجرایی بسیار جدی وجود دارد و برای این تصمیمات نیاز به مطالعات کارشناسی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌باشد که در نهایت باید به تصویب هیأت دولت برسد.

وی بیان کرد: با مطالعات کارشناسی شده و مطالبات مردم روستای خسروآباد برای ارتقا روستا به شهر که یکی از ضروری‌ترین مطالبات بخش شهرستان پردیس است، مراحل قانونی پیگیری و در نهایت به استناد تبصره 5 ماده 4 قانون تقسیمات کشوری توسط وزیر کشور این ارتقا صورت گرفت.

فرماندار شهرستان پردیس همچنین افزود: طرح پیشنهادی تبدیل روستای خسروآباد با جمعیتی حدود یک‌هزار نفر و روستای سعیدآباد با جمعیتی بالای 10 هزار نفر به شهر، در طرح تقسیمات کشوری به هیأت دولت ارسال شده است که با توجه به اینکه روستای خسروآباد در مرکز بخش جاجرود قرار گرفته براساس تبصره 4 ماده 5 تقسیمات کشوری روستای خسروآباد به شهر تبدیل شد.

رضایی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی شورای اسلامی خسروآباد تصریح کرد: با وضعیت کنونی 3 عضو فعلی شورای روستا و دو عضو علی‌البدل، 5 عضو اصلی شورای شهر خسروآباد را تشکیل خواهند داد و اعضای شورا برای انتخاب شهردار و تءسیس شهرداری با تجهیزات خدمات شهری مستقر می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح پیشنهاد تبدیل روستای سعیدآباد به شهر با جمعیتی قابل توجه در تاریخ 31 فروردین‌ماه 99 به استناد ماده 13 قانون تقسیمات کشوری به امضای وزیر کشور و هیأت دولت برای تصویب ارسال شد که امید است با تبدیل این روستا به شهر که یکی از مطالبات مردم است شاهد توسعه، تولید و پیشرفت باشیم.

انتهای پیام/220/ ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار