امروز ۳۶ نفر به مبتلایان به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد. از زمان شیوع این بیماری تا کنون شناسایی این تعداد مبتلا در یک روز سابقه نداشته است.
کد خبر: ۸۴۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 26 April 2020

 چرا تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر اوج گرفت؟

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید در آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان، فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ به عدد ۲۲۳ رسید.

سعید کشمیری افزود: تاکنون ۱۳۵ بیمار از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۵۶ مورد خانم و ۷۶ مورد نیز آقا بوده‌اند.

او، با بیان اینکه اکنون ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: تا ساعت ۱۱ امروز، ۱۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.

مرکز بیماریابی، سرعت شناسایی بیماران را افزایش داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز بیماری یابی در استان بوشهر افزود: علت افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوشهر راه‌اندازی مراکز بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت است که به طور طبیعی با این اقدام سرعت کشف و کنترل بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند.

کشمیری عنوان کرد: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیماریابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت زیرا در این مراکز، افرادی که به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع داده می‌شوند و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند، شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌گیرد و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته می‌شود.

جزئیات مبتلایان جدید کرونا
او گفت: از ۳۶ بیماری که امروز به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد، یک مورد آقایی ۷۵ ساله ساکن شهرستان دیر است که اکنون در بیمارستان بستری است، دو نفر نیز ساکن شهرستان جم هستند شامل آقایی ۲۱ ساله که در بیمارستان بستری است و بانویی ۲۵ ساله که برای مراقبت خانگی از بیمارستان ترخیص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: دو مورد هم مربوط به دشتستان است شامل آقایی ۳۳ ساله و یک دختر نوجوان ۱۶ ساله؛ که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و نوجوان ۱۶ ساله به شکل سرپایی و در مرکز بیماریابی شناسایی شده است. هر دو بیمار با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری افزود:در شهرستان گناوه نیز سه مورد جدید به آمار مبتلایان اضافه شد که از این سه نفر، آقایی ۳۲ ساله باسابقه مسافرت به شهر شیراز و یک بانوی ۷۱ ساله در حال حاضر بستری هستند. مورد سوم نیز بانویی ۴۶ ساله است که در تماس با مورد مثبت قرار داشته است و پس از مراجعه سرپایی، در مراقبت خانگی قرار دارد.

وقتی ۲۰ نفر از اهالی یک منطقه محدود کرونایی می‌شوند
او بیان کرد: به علت افزایش بیماریابی که با همکاری نیروهای بهداشتی در مراکز خدامت جامع سلامت صورت گرفته است ۲۸ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع، موجب ابتلای ۲۰ نفر از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد.

او تاکید کرد: از مجموع موارد جدید در شهرستان بوشهر، از ۲۴ نفر در مراکز جامع سلامت نمونه‌گیری سرپایی انجام‌ گرفته و افراد با حال عمومی خوب و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در منزل تحت مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: دو بانوی ۴۳ و ۵۱ ساله و یک آقای ۲۱ ساله ساکن شهر بوشهر نیز در بیمارستان بستری هستند.

کشمیری ادامه داد: یک مورد در شهرستان بوشهر نیز آقایی ۲۴ ساله است که باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد و در منزل تحت مراقبت خانگی قرار گرفت.

او تاکید کرد: اگر قرار است کرونا را شکست دهیم باید از حضور در تجمع‌های عمومی و دورهمی‌های خانوادگی به‌شدت پرهیز کنیم زیرا کانون اصلی انتشار ویروس کرونا تجمع‌ها است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار