پس از لغو انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۵ اسفند، یکی از شانس‌های اصلی ریاست این فدراسیون در انتخابات آتی شرکت نمی‌کند.
کد خبر: ۸۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 25 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: پس از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران و روی کار آمدن حیدر بهاروند، به عنوان سرپرست فدراسیون قرار شد انتخابات یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور در تاریخ ۲۵ اسفند برگزار و جانشین تاج به صورت رسمی معرفی شود.

برهمین اساس محمد حسین قریب، محمدرضا کلایی، امیر مسعود هراتیان، رضا جلالی، حبیب کاشانی، مهدی محمدنبی، عباس صوفی، هدایت الله ممبینی و حیدر بهاروند برای پست ریاست فدراسیون ثبت نام کردند که در نهایت از بین این جمع کلایی، جلالی و هراتیان موفق نشدند ۱۰ معرفی نامه اعضای مجمع را به دبیرخانه برگزاری انتخابات تحویل داده و وارد مرحله تائید صلاحیت‌های فردی نامزد‌ها شوند.

گزینه جدی ریاست فدراسیون فوتبال، در انتخابات آتی شرکت نمی‌کند

در مرحله تایید صلاحیت از سوی کمیته ۳ نفره با حضور ابراهیم شکوری (سرپرست دبیرکلی سابق) صفی الله فغانپور (مسئول حقوقی) فدراسیون و جعفر سمیعی (مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان) هر شش نامزد باقی مانده مورد تایید قرار گرفتند تا مدارک آن‌ها برای بررسی نهایی و اخذ مجوز حضور در انتخابات از سوی نهاد‌های مربوطه در اختیار حراست وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

در نهایت با توجه به تاکید فیفا روی تعویق انتخابات تا زمان اصلاح اساسنامه در نهایت برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۵ اسفند لغو شد.

پس از انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون، جدول زمانبندی اصلاح اساسنامه به فیفا ارائه شد و البته این روز‌ها کمیته حقوقی و تدوین مقررات آخرین مراحل تدوین پیش نویس اساسنامه را پشت سر می‌گذارد تا پس از اینکه هیئت رئیسه، اعضای مجمع و فیفا این پیش نویس را مورد تایید قرار داد در نهایت مجمع تایید اصلاح اساسنامه برگزار شود. پس از این اقدام هم در صورت تصویب اساسنامه در هیئت دولت مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار خواهد شد.

پس از تایید اساسنامه باید ثبت نام مجدد نامزد‌ها طبق اساسنامه اصلاحی انجام شود و به احتمال فراوان گزینه‌های جدیدی وارد عرصه رقابت انتخاباتی فدراسیون فوتبال می‌شوند.

از نخستین روزی که محمد حسین قریب وارد گود انتخاباتی فدراسیون فوتبال شد از او به عنوان گزینه مورد حمایت وزارت ورزش نام برده شد که البته شانس زیادی هم برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون دارد. البته مدیرعامل اسبق استقلال که تجربه تلخی از شکست در انتخابات سال ۹۰ فدراسیون فوتبال دارد، دست کم در ۱۵ سال اخیر فاصله زیادی با فوتبال داشته است و تنها یک بار وارد کارزار رقابتی فدراسیون شده است. با این وجود قریب پس از معرفی خود به عنوان یک نامزد مستقل، شایعات مربوط به کناره گیری اش از حضور در انتخابات را قبل از لغو مجمع تکذیب کرد.

گزینه جدی ریاست فدراسیون فوتبال، در انتخابات آتی شرکت نمی‌کند

البته شنیده می‌شود قریب با وجود حمایت بیش از یک سوم اعضای مجمع فعلی فدراسیون پس از برگزار نشدن انتخابات ۲۵ اسفند، تمایل چندانی برای باقی ماندن در کورس رقابت انتخاباتی ندارد و دیگر نمی‌خواهد در مجمع آتی به عنوان یک نامزد شرکت کند.

در صورت وقوع این امر و کناره گیری یکی از جدی‌ترین گزینه‌های ریاست فدراسیون که مقبولیت خوبی هم بین اعضای مجمع داشت، شانس برای سایر رقیبان افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار