مدیر کل اتاق اصناف استان البرز درباره جزئیات بازگشایی واحدهای صنفی پس از محدودیت های اعمال شده در روزهای کرونایی گفت: 90 درصد واحدهای صنفی بازگشایی شده و 10 درصد آنها با توجه به اینکه جز مشاغل پر خطر هستند  همچنان تعطیل خواهند بود.
کد خبر: ۸۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 22 April 2020
چشم ۱۱۰ هزار واحد صنفی به وعده های حمایتی دولت خشک شد!!
 
به گزارش «تابناک البرز»؛ بهروز حصاری با اشاره به اینکه آرایشگاه های زنانه و مردانه، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، فست فودها، طباخی ها، سونا، حمام و سوپرمارکت هایی که کالاهایی غیر از ارزاق عمومی را عرضه می کنند همچنان اجازه فعالیت ندارند گفت: بازگشایی این واحدهای صنفی در گرو تصمیم گیری ستاد ملی و استانی کرونا است.
وی به تداوم تعطیلی 10 درصد از واحدهای صنفی در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: کسبه با شیوع کرونا آسیب زیادی را متحمل شده و کارگران واحدهای صنفی بیکار شده اند، متاسفانه قسط ها و تعهدات بسیاری از کسبه برای آنها به معضل مبدل شده است. 
حصاری با اشاره به اینکه کسبه بازار نوروز را از دست دادند، تصریح کرد: اولویت همه ما سلامت مردم است اما از تعهدات و تسهیلاتی که دولت اعلام کرد تا کنون چیزی نصیب کسبه نشد، در نتیجه اتاق اصناف ایران سامانه ای راه اندازی کرده تا واحدهای صنفی ضمن ثبت نام میزان خسارتی که به آنها وارد شده است را اعلام کنند.
وی گفت: مردم در حال حاضر نگران سلامت خود هستند زیرا بیماری کرونا در حال مدیریت بوده و هنوز کنترل نشده است، متاسفانه یک بی احتیاطی کوچک ممکن است دوباره جامعه را با مشکل مواجه کند، باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند رعایت شود.
حصاری با اشاره به اینکه حتی اگر جان یک نفر را با پروتکل های بهداشتی نجات دهیم ارزشمند است، افزود: ثبت نام اصناف در سامانه صرفا به معنای یک ثبت نام و اخذ کد نیست بلکه کسبه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند گریبان خود و جامعه را خواهد گرفت.
مدیر کل اتاق اصناف استان البرز در خاتمه اظهار داشت: اصناف از نظر اقتصادی آسیب فراوانی دیده اند، خیابان های اصلی شهر شلوغ است اما ترددی به مغازه ها وجود ندارد، مردم اشتیاقی برای خرید کردن ندارند زیرا میهمانی در بین نبوده و ماه مبارک رمضان در پیش است.
پیش از این با ابلاغ ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ۱۱۰ هزار واحد صنفی از ۱۲۵ هزار واحد صنفی در البرز تعطیل شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار