مهدی جمال خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان گفت: ۵۲ هزار نفر از موزه‌های خصوصی و دولتی استان طی یک سال گذشته بازدید کردند.
کد خبر: ۸۴۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 21 April 2020

شب‌های فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۵۲ هزار نفر از موزه‌های خصوصی و دولتی استان بازدید کردند، اظهار داشت: این استان سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه تقویت صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نقش مؤثری در رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال در استان ایفا می‌کند.

مهدی جمال با اشاره به اینکه موزه‌های استان سمنان از تنوع خوبی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه هر موزه بیانگر فرهنگ و تمدن و تاریخ کهن استان سمنان است که همواره مورد بازدید بسیاری از گردشگران در طول سال قرار می‌گیرد.

جمال بابیان اینکه وجود برخی موزه‌ها در ابنیه تاریخی استان بر جذابیت این اماکن گردشگری افزوده است، تصریح کرد: تلفیق بنا و اشیا تاریخی و سنتی عامل اصلی این جذابیت است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان بیان کرد: این استان در مسیر جاده ابریشم قرارگرفته و از ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و طبیعی برخوردار است که به‌عنوان محور توسعه گردشگری کشور انتخاب‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار