مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون رصد بازارهای استان و کنترل انبارها ذخیره اقلام و کلاها به طور مستمر انجام شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه مصرف برخی اقلام توسط مردم در این مدت افزایش یافت اما هیچگونه کمبودی در زمینه تأمین کالاهای اساسی در استان نداشتیم.
کد خبر: ۸۴۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 21 April 2020

پرویز زرگر با اشاره به رصد مداوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و بازار روزهای زیرمجموعه سازمان میادین، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در تأمین مایحتاج مردم در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز با این توضیح که تأمین برخی از اقلام مصرفی خانواده‌ها از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه و یا میوه‌هایی مانند پرتقال بر اساس سطح تولید فصل در بازار عرضه می‌شود، افزود: گاهی به دلیل اینکه در یک فصل تولید این اقلام کمتر می‌شود خلاء ایجاد شده به دلیل کاهش عرضه در بازار بر تغییر قیمت اقلام مورد نظر کمی تأثیر گذاراست.

زرگر تاکید کرد: در راستای تأمین اقلام بهداشتی از جمله انواع مواد ضدعفونی کننده نیز چون سطح تقاضا در خصوص این اقلام با شیوع کرونا افزایش داشت، به همین دلیل در این خصوص اقدامات لازم صورت گرفت تا با افزایش سطح تولید، کمبود اقلام بهداشتی جبران شود.
قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ منجمد

وی در بخش دیگری با بیان اینکه هرساله به دلیل در پیش داشتن ماه مبارک رمضان سهمیه‌ای استانی برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این ماه بر اساس جمعیت هر استان منظور می‌شود، گفت: بر این اساس سهمیه امسال استان برای ماه مبارک رمضان با احتساب شش کالای اساسی برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، روغن و خرما حدود ۱۰ هزار تن است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در استان البرز سهمیه منظور شده برای سه کالای برنج ۱۱۲۱، شکر و روغن خام ویژه ماه مبارک رمضان هر کدام بالغ بر هزار و ۶۵۸ تن است.

زرگر بیان کرد: سهمیه استانی البرز برای ماه مبارک رمضان بالغ بر ۸۲۹ تن مرغ منجمد نیز منظور شده است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم آن در ستاد تنظیم بازار برابر ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب شده است البته ممکن است در برخی موارد مردم بتوانند هر کیلوگرم مرغ را پایین‌تر از قیمت مصوب شده در ستاد تنظیم بازار تهیه کنند در روزهای گذشته نیز مرغ منجمد در کانال قیمتی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.
سهمیه گوشت قرمز استان البرز ۴۹۷ تن است

وی با بیان اینکه در سهمیه استانی ماه مبارک رمضان البرز قیمت هر کیلو برنج از نوع ۱۱۲۱ برای مصرف کننده ۸ هزار تومان است، افزود: در این زمینه قیمت هر کیلو شکر برای مصرف کننده نیز پنج هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز گفت: سهمیه گوشت قرمز استان برای ماه مبارک رمضان نیز ۴۹۷ تن است که به قیمت هر کیلو ۴۲ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرارمی گیرد، سهمیه منظور شده استان در خصوص خرمای کبکاب و مضافتی نیز به ترتیب ۸۲۹ و ۲ هزار و ۴۸۹ تن است.

زرگر گفت: این اقلام و کالاهای اساسی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی و بازار روزهای زیرمجموعه سازمان میادین عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار