سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: درآمد رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهرداری اهواز به دلیل شیوع ویروس کرونا بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته‌است.
کد خبر: ۸۴۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 21 April 2020

عبدالامیر مجدم بیان کرد: در شورای تامین استان خوزستان تدابیر خوبی برای محافظت شهروندان در مقابل ویروس کرونا گرفته شده است اما این تصمیمات برای برخی اقشار جامعه مانند رانندگان تاکسی پیامدهای منفی بسیاری همراه داشته و آنها را متضرر کرده است.

وی ادامه داد: : رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز به دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا متحمل ضررهای بسیاری شده‌اند و نیازمند کمک مسئولان هستند.

مجدم یادآور شد: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی ازجمله تاکسیرانی متوقف شده است و فقط برخی رانندگان به دلیل فشار ناشی از زندگی و بیکاری در برخی ساعات اقدام به جابجایی مسافر می کنند.

وی با اشاره به سخت‌تر شدن معیشت رانندگان بیان کرد: مقرر شد با همکاری اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور به ۲۰۰ راننده اهوازی که کیفیت زندگی آنها کاهش یافته تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی بدون بهره پرداخت شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: همچنین وزارت کشور قول پرداخت بسته معیشتی به ۲هزار راننده فعال اهوازی را داده اما هنوز مقدار دقیق مبلغ این بسته ها مشخص نشده است.

وی ادامه داد: یکی از خواسته های ما تعلق گرفتن بیمه بیکاری به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی است زیرا با شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها به مقدار چشمگیری کاهش یافته است، امیدواریم وزارت کشور در این خصوص همکاری کند.

مجدم درخصوص اقدامات پیشگیری از ابتلا به کرونا برای رانندگان سازمان تاکسیرانی اظهار داشت: مطابق آمار ارائه شده نتیجه آزمایش کرونای ۷۰۰ نفر راننده در سطح کشور مثبت بوده است اما تاکنون آماری مبنی بر مثبت بودن آزمایش هیچ راننده ای در سطح استان خوزستان و به تبع آن اهواز، اعلام نشده است.

وی ادامه داد: تعدادی از سازمان های مردم نهاد در ضدعفونی جایگاه ها به تاکسیرانی کمک می کنند اما به گفته کارشناسان بهداشت، ضدعفونی این جایگاه ها تنها یک درصد در جلوگیری از ابتلا به  ویروس کرونا تاثیر دارد و نقش رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران و رانندگان بسیار پررنگ تر است.

مجدم گفت: در این مدت دستگاه های مختلف ازجمله استانداری، فرمانداری و شهرداری اهواز اقدامات موثری برای جلوگیری از ابتلای مجموعه شهرداری ازجمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در سطح شهر اهواز یک هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی فعال وجود دارد که حدود ۶۰۰ دستگاه از این تعداد تاکسی فرسوده هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار