مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان عنوان کرد:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان خبرداد و گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۵ هزار تن محصول گندم و حدود ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
کد خبر: ۸۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 18 April 2020

خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: طی ۸ سال گذشته استان خوزستان رکورد بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به خود اختصاص داده است که امیدواریم در سال جاری نیز با همت کشاورزان و عاملین خرید گندم، برگ زرین دیگری به افتخارات استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پراکندگی آب و هوایی و همچنین شرایط کشت محصول، زمان برداشت در نواحی استان متفاوت است، افزود: برداشت گندم به تدریج از نواحی غربی و مرکزی آغاز و در نهایت در نواحی شمالی خاتمه می یابد اما به طور حتم با گذشت زمان و طی چند روز آینده، بحث تراکم خرید و مراجعه کشاورزان به مراکز خرید را در پیش خواهیم داشت.

امیری‌زاده در خصوص میزان خرید دو محصول استراتژیک کشور در استان تصریح کرد: طی چند روز گذشته بیش از ۵ هزار تن محصول گندم و حدود ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص ایمنی کشاورزان و عوامل خرید نیز عنوان کرد: تمامی مراکز خرید باید جهت حفظ سلامتی خود و کشاورزان استان پروتکل های بهداشتی ارائه شده را رعایت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک باید در سریعترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز بهداشت و اداره غله استان گزارش دهند تا با تمهیدات اندیشیده شده در چنین مواقعی بتوانیم عملیات خرید را به حالت عادی و روان برگردانیم.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن خودروهای حامل محمولات کشاورزی نظیر گندم و دانه روغنی کلزا یکی از نکات ضروری برای بهداشت محصولات عرضه شده به مراکز خرید است تا به این ترتیب بتوانیم علاوه بر کنترل بهداشت مراکز خرید، محصولات ذخیره شده را از هر گونه بیماری و ویروس محافظت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار