استاندار مازندران اعلام کرد: دولت آماده هر نوع همکاری برای از میان برداشتن و رفع موانع موجود در تولیدات و کشاورزی گلخانه‌ای استان است.
کد خبر: ۸۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ 13 April 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در بازدید از گلخانه شرکت زراعی دشت ناز گفت: با حمایت از کشت گلخانه ای در استان مازندران می توان از تولید کشت های تکراری که بازار و قیمت مناسبی ندارند، به سمت کشت های جدید و بازار پسند پیش رفت که علاوه بر جهش تولید، موجب افزایش صادرات و ارز آوری می شود. ‎

وی شرکت زراعی دشت ناز را الگویی موفق در تولید و انتقال دانش فنی کشت به مردم عنوان کرد و افزود: اقدام شرکت زراعی دشت ناز در تولید محصولات گلخانه ای صادراتی و رویکرد مردم محور بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نقش مهمی در تحول و توسعه تولید محصولات کشاروزی مازندران داشته است.

استاندار مازندران اظهار داشت: زیر ساخت های لازم برای انتقال دانش فنی توسط شرکت زراعی دشت ناز به گلخانه داران بومی فراهم است و اقدامات این شرکت به عنوان یک فرصت مناسب برای ترویج الگوی کشت در منطقه محسوب می شود.

لازم به ذکر است شرکت زراعی دشت ناز ساری از شرکت های تحت پوشش هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که با اشتغال ۶۰۰ نفر به صورت مستتقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم و با دارا بودن ۶ هزارو ۵۰۰ راس دام و با تولید روزانه ۱۱۰ تن شیر و تولید بذر گندم مورد نیاز کشاورزان و در مجموع تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و دامپروری بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در بخش کشاورزی کشور است.

شرکت دشت ناز ساری با برنامه های توسعه ای از قبیل احداث گلخانه های مدرن و هوشمند در چند سال گذشته، موفق به صادرات حدود ۲هزار تن محصولات گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است و انتقال دانش فنی به مردم منطقه در تمام حوزه های کشاورزی و دامپروری جهت افزایش تولید و رونق کسب و کار مردم، یکی از اهداف این شرکت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار